نظارت کافی بر پروژه‌های عمرانی استان گیلان وجود ندارد

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با انتقاد از عدم نظارت کافی بر پروژه‌های عمرانی استان گفت: مسئولان نظارت‌های لازم را در روند تکمیل پروژه و انتخاب پیمانکار داشته باشند

به گزارش خبرآنلاین از گیلان : آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در جلسه شورای اداری لاهیجان در مسجد جامع این شهرستان با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و الگوگیری از شهدا اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه شهدا با ایثارگری و شهادت در واقع سربلندی و استقلال را برای نظام اسلامی ایران به ارمغان آوردند خاطرنشان کرد: اتفاقات و حوادث اخیر آمریکا باعث شد تا شیوه و فرهنگ انقلاب اسلامی ایران در جامعه جهانی رواج پیدا کند؛ چیزی که کشورهای غربی و اروپایی از آن وحشت دارند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به رعب و وحشت موجود در کشورهای غربی ابرازداشت: تظاهرات مردم آمریکا کشورهای غربی را نگران کرده است تا جایی‌که امروز شاهد اشاعه فرهنگ و تفکر انقلابی، استکبارستیزی و ایستادگی در برابر ظالمان و ستمگران دنیا و مقابله با نژادپرستی در سطح دنیا هستیم.

امام جمعه رشت با اشاره به ضرورت افزایش وحدت و همدلی برای کسب موفقیت در جامعه و حوزه‌های مختلف تصریح کرد: برای تکمیل پروژه‌های عمرانی در سطح استان نیز باید تعامل خوبی بین مسئولان شهری و استانی وجود داشته باشد و این همدلی، وحدت و تعامل در کسب موفقیت بسیار اهمیت دارد.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان به شاخصه‌های رشد اقتصادی در هر جامعه اشاره کرد و افزود: برخی مردم لاهیجان نیز دارایی خود را در این منطقه سرمایه‌گذاری می‌کنند چون پیشرفت این منطقه و شهرشان برای آنان بسیار اهمیت دارد و امروز برای رشد اقتصاد نیازمند سرمایه‌گذاری‌های مهم هستیم.

وی با بیان اینکه مسئولان باید از نعمت خدمت به مردم به بهترین نحو استفاده کنند و این خدمت به مردم، سعادتمندی در دنیا و آخرت را برای آنان به‌همراه خواهد داشت اظهار داشت: مسئولان نباید برای قرار گرفتن در جایگاهی و مقامی دچار غرور شوند و با قرار گرفتن در جایگاهی فقط به‌فکر منافع شخصی خود نباشند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: عدم برخورداری از رهبری شایسته باعث نابودی موفقیت‌ها، انقلاب و کشور خواهد شد اما انقلاب اسلامی ایران با بهره‌گیری از وجود با برکت امام(ره) و همچنین رهبری داهیانه مقام معظم رهبری موفقیت‌های بسیاری کسب کرد و ماندگار شد گفت: سلیقه‌های سیاسی نباید خللی در امور کشور و جامعه ایجاد کند.

آیت‌الله فلاحتی عدم نظارت بر پیمانکاران در پروژه‌های عمرانی و اقتصادی را یک مشکل دانست و ابراز داشت: مسئولان زمانی‌که پروژه‌های عمرانی را به پیمانکاری می‌سپارند باید بسیار دقت داشته باشند و نظارت‌های لازم را در روند تکمیل پروژه و انتخاب پیمانکار داشته باشند که متاسفانه عدم نظارت کافی در تکمیل پروژه‌های عمرانی گیلان نگرانی ایجاد کرده است.

امام جمعه رشت با اشاره به عدم تعامل برخی مسئولان در حل مشکلات پسماند استان گیلان خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر همواره صحبت‌های زیادی پیرامون حل مشکلات پسماند منطقه سراوان رشت شد اما عمل و تعامل مناسبی بین مسئولان در این زمینه وجود نداشت و هر نهادی نظرات خود را ارائه می‌داد.

وی به ضرورت دوراندیشی مسئولان در اجرای پروژه‌های بزرگ و اتمام آن در استان تاکید کرد و بیان داشت: نباید با تغییر پیمانکار و مدیر اجرایی روند اجرای پروژه‌ها به تاخیر بیفتد و یا به‌کلی تغییر کند و این شایسته کشور و گیلان نیست و مسئولان در پروژه‌ها و کارهای بزرگ با همراهی یکدیگر کارها را پیش ببرند و با افراد درستکار مشورت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به چند برابر شدن قیمت مرغ در بازار خاطرنشان کرد: این مسئله کشاورزان را نابود می‌کند و لازم است که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی فکری به حال آنان بکنند و نابودی جوجه‌ها و افزایش چند برابری قیمت مرغ نگران‌کننده است و باید تدابیر لازم برای کاهش قیمت آن اندیشیده شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1405597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =