۰ نفر
۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸

چرا بازی «تهرونی» قابلیت چت و بازی گروهی دارد؟

مروری بر ویژگی‌های متمایزکننده‌ی یک Match-Three جدید
چرا بازی «تهرونی» قابلیت چت و بازی گروهی دارد؟

«تهرونی» نیامده هواداران بسیاری دارد. یک بازی اندرویدی در زیرژانر پازل‌های جورکردنی (مچ‌ثری) که مسیری متفاوت در مقایسه با دیگر عناوین هم‌سبک خود پیش گرفته است. در این بازی تمامی المان‌ها شبیه به آن چیزی است که در ذهن داریم و از یک بازی در این سبک انتظار می‌رود؛ اما یک تفاوت عمده وجود دارد: «تهرونی» از قابلیت چت و بازی گروهی پشتیبانی می‌کند! موردی که با ظرافت بسیاری پیاده شده است و با وجود بالا و پایین‌هایش در برخورد با کامیونیتی بازی، هم‌چنان یک ارزش افزوده برای تجربه‌ی این عنوان رایگان خلق می‌کند.

یکی برای همه...

تجربه‌ی «تهرونی» با وجود المان‌های ایرانی که برای مخاطب تدارک دیده، جذاب و آشناست. وظیفه‌ی شما در طول مراحل، گذر از چالش پازل‌های جورکردنی است و در این راه آیتم‌های آشنا و نوستالژیک بسیاری خواهید دید. با جور کردن مکعب‌های هم‌رنگ، مراحل پیش می‌رود و البته چالش‌های آن به همین‌جا ختم نمی‌شود. هر مرحله دارای اهداف و ماموریت‌های ویژه‌ی خود است که برای به پایان رساندن آن، چیزی بیش‌تر از لمس کردن صفحه نیاز خواهید داشت و باید به هر حرکتی که انجام می‌دهید، فکر کنید.

بازی رویکرد جالبی در برابر بخش همکاری چندنفره‌ی خود دارد. به‌جای نام‌هایی چون گروه، کلن و ... از لفظ تیم استفاده می‌شود و سعی شده است تا ساختار این بخش نیز شبیه به بازی‌های تیمی باشد. با جست‌وجو در منوی تیم، می‌توانید تیم‌های بزرگ و کوچکی که تا سقف ۵۰ عضو دارند را ببینید و به دلخواه عضو یکی از آن‌ها شوید. اگر هم تمایلی به عضو شدن در یک تیم جدید ندارید، تیم خودتان را بسازید و با دوستانتان یک کامیونیتی جدید در دل «تهرونی» تشکیل دهید.

اما در تیم چه اتفاقاتی می‌افتد؟ عمده فعالیتی که در این بخش بازی انجام می‌شود، همیاری برای گذر از مراحل و البته هماهنگی برای تکمیل چالش‌های «تهرونی» است. گیم‌پلی یک مچ‌ثری کلاسیک است که با المان‌های پاورآپ خلاقانه‌ای همراه شده. در این مسیر، قطعا نمی‌توان دیگر افراد حاضر در یک تیم را درگیر تجربه‌ی حل پازل‌ها کرد و به همین خاطر، بازی سراغ ایده‌های دیگری می‌رود.

... همه برای یکی!

اولین و کلیدی‌ترین قابلیت تیم‌های بازی، تبادل «جون» است. «جون» که با نماد قلب قرمز رنگ در بازی شناخته می‌شود، نقش بلیت گذر از مراحل را دارد. حداکثر میزان «جون» همزمان ۵ است و البته بازی راهکاری هم برای دریافت تعداد بیش‌تر پیش‌رویتان قرار می‌دهد.

با ورود به تیم، می‌توانید به درخواست هم‌تیمی‌هایتان پاسخ دهید و به آن‌ها «جون» اهدا کنید و یا خود درخواستی ثبت کنید و تا سقف ۵ واحد از هم‌تیمی‌هایتان «جون» بگیرید. سازندگان بازی برای آن دسته از بازیکنانی که همواره به دنبال جمع کردن منابع هستند هم راهکار جالبی دارند. در منوهای بازی بخشی تحت عنوان «جاقلبی» وجود دارد که قلب‌های اهدا شده به شما در آن‌جا جمع می‌شوند. به این ترتیب می‌توانید هر لحظه تعداد قلب‌هایتان از عدد ۵ کم‌تر شد، به این منو سر بزنید.

قابلیت‌های بازی تیمی به همین‌جا ختم نمی‌شود و یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های آن برای درگیر کردن مخاطب، امکان چت و گفت‌وگوی همزمان است. در نگاه اول، «تهرونی» می‌تواند محفل خوبی برای دور هم جمع شدن دوست و آشنا باشد و قابلیت چت هم در همین راستا عمل می‌کند؛ اما فراتر از این موضوع، دلیل قانع‌کننده‌ای برای وجود چت در بازی وجود دارد. شما با استفاده از این قابلیت نه تنها می‌توانید وضعیت و میزان نیاز خود به «جون» اضافه را شرح دهید؛ بلکه می‌توانید برای شرکت در چالش‌های تیمی برنامه‌ریزی کنید.

چالش‌های تیمی به‌مانند دیگر چالش‌های بازی، محدودیت زمانی دارند و باید در بازه‌ای مشخص به حد نصابی از ستاره – که با رد کردن مراحل به دست می‌آید – برسید. برای رسیدن به این هدف، می‌توانید با هم‌تیمی‌های خود از طریق قابلیت چت بازی در تماس باشید و برای رسیدن به اهداف مشخص‌شده، تعامل کنید.

قابلیت شخصی‌سازی نشان تیم‌ها با استفاده از پرچم تیم‌های محبوب فوتبال و دیگر نشان‌ها نیز در دسترس است تا در جدول رده‌بندی (لیدربرد) بازی، تیم شما در مقایسه با دیگر تیم‌ها متمایز باشد. از جدول رده‌بندی گفتیم و جالب است بدانید که با وجود زمان محدودی که از عرضه‌ی بازی می‌گذرد، ده‌ها تیم به‌صورت فشرده در این جدول به رقابت می‌پردازند. پارامترهای متعددی برای امتیاز گرفتن یک تیم مد نظر قرار دارد؛ اما با اتکا به فعالیت‌های معمول، شرکت در چالش‌ها و البته اهدای «جون»، می‌توان به حد قابل‌قبولی از امتیاز تیمی رسید.

آن‌چه امروز «تهرونی» را از دیگر عناوین هم‌سبک خود متمایز می‌کند، ایجاد بستری برای تعامل بین کاربران در محیطی آشناست. کاربران و علاقه‌مندان بازی‌های مچ‌ثری در کشورمان و مارکت اندرویدی کافه بازار، روز به روز بیش‌تر می‌شوند؛ اما بستری برای تعامل بین این قشر وجود ندارد. «تهرونی» ضمن ایجاد این بستر، چالش‌هایی برای همراه کردن و شکل‌گیری این کامیونیتی پیش‌روی مخاطب قرار می‌دهد.

باید منتظر ماند و دید که تیم توسعه‌دهنده‌ی محصول تا چه اندازه برای بخش تیمی آن برنامه دارد. این بخش تا به این‌جای کار و با چالش‌هایی که پیش‌روی تیم‌های حاضر قرار می‌دهد،‌ جذابیت خاص خودش را دارد. به‌نظر می‌رسد که اگر چالش‌های زمانی بازی با این بخش ترکیب شوند، نتیجه‌ی جالبی پیش‌روی مخاطبان بازی قرار بگیرد.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1405607