بزرگترین استخر موج جهان در استرالیا و برای دوران پساکرونا ساخته شد!

 استرالیا به خاطر امواج بزرگ و نقاط موج سواری باورنکردنی خود مشهور است و اکنون یک شرکت این هیجان را به دست آورده و آن را برای توده مردم ارائه می‌کند - البته در دوران پساکرونا! دریاچه‌ موج‌سواری (Surf Lakes)

بزرگ‌ترین استخر موج در جهان است و اجازه دارد پنج نوع موج مختلف برای سطوح مختلف موج‌سواران را ایجاد کند. از موج‌سواران مبتدی تا حرفه‌ای و مشتاقان ورزش‌های آبی با این فناوری جدید هیجان‌زده شده‌اند.

فناوری به نام ۵ موج

Surf Lakes با ارسال امواج متمرکز از یک دستگاه موج مرکزی (CWD) با استفاده از فناوری به نام ۵ موج کار می‌کند. سپس امواج روی صخره‌های زیر آب و خط ساحلی شکسته می‌شوند، که هر کدام به طور خاص برای دستکاری سرعت، شکل و اندازه آب مورد مطالعه قرار گرفته‌اند.

بخش‌های مختلف دریاچه

 دریاچه مصنوعی عظیم بسته به نوع موجی که در آنجا پیدا می‌شود به مناطق مختلف تقسیم می‌شود. مبتدیان در سطح یک یاد می گیرند، جایی که آب سفید از درون صخره‌ها می‌چرخد، حرکت کنند. اینجا جای خوبی برای یاد گرفتن پا زدن و امواج و ایستادن روی صفحه است.

زمانی که موج‌سواران جدید توانستند وسایل خود را رها کنند، می‌توانند از آن سطح فارغ و به سطح دو وارد شوند. این منطقه دارای امواج آرام و چرخشی نرم است که برای گرفتن و سواری، موج‌سوار کار سختی نباید انجام دهد.

سطح ۳ برای موج‌سواران پیشرفته است که به دنبال امواج کمی بزرگ‌تر هستند و می‌خواهند دور زدن و مانورهای هوایی سخت‌تر را تمرین کنند. سطوح ۴ و ۵ به ترتیب برای کارشناسان و متخصصان می‌باشد. در این مناطق می‌توانید انتظار داشته باشید که امواج با سرعت، ارتفاع و قدرت بیشتر جریان پیدا کنند. موج‌هایی با ارتفاع ۲ متری در سطح ۵ بزرگ‌ترین ارتفاعی است که درSurf Lakes  پیدا خواهید کرد و تمرین خوبی برای موج‌سواران حرفه‌ای می‌باشد.

تمرین در موج‌سواری

آنچه در مورد این دریاچه موج‌سواری نوآوری محسوب می‌گردد، این است که به موج‌سواران امکان می‌دهد بدون اینکه به گزارش‌های هواشناسی (که اغلب غیرقابل اعتماد هستند) متکی باشند، تمرین کنند. به جای منتظر ماندن برای امواج خوب، آن‌ها می‌توانند زمان بیشتری را صرف یاد گرفتن موج‌سواری در استخر بکنند.

قهرمان سابق مسابقات جهانی، بارتون لینچ (Barton Lynch) می‌گوید: «سخت‌ترین بخش در مورد موج‌سواری تکرار است». وی ادامه می‌دهد: «در ورزش‌های دیگر، شما می‌توانید تکرار را از طریق تمرین مداوم در محیطی که ثابت است، به دست آورید. در موج‌سواری، تا به حالا همچنین چیزی دیده نشده بود که ورزشکار در یک محیط ثابت با شرایط کاملا قابل پیش‌بینی بتواند تمرین کند.

در موج ۵ (۵ Waves، نام استخر)، شما می‌توانید از طریق این سطوح و رتبه‌بندی‌های امواج به شرایط مناسب صعود کنید. شما می‌توانید آنچه را که می‌خواهید انجام دهید، تمرین و تمرین کنید و مهارت خود را بهبود و به سطح بالاتر برسانید. توسعه تکنولوژی موج ۵ هفت سال طول کشیده و این شرکت اولین نمونه را ساخته است.

قراردادهای مختلف برای ساخت دریاچه در نقاط مختلف جهان

با اینکه این سیستم برای عموم مردم باز نخواهد شد، اما این استخر نمونه‌ای است که به آن‌ها کمک کرده تا تکنولوژی خود را کامل کنند. اکنون، آن‌ها به دنبال گرفتن مجوز و آوردن دریاچه‌های موج‌سواری در سراسر جهان هستند. با قراردادهای امضا شده در استرالیا، بریتانیا و ایالات‌متحده و همچنین پرس و جوهایی در سراسر پنج قاره، انتظار می‌رود که در حدود ۲۴ ماه آینده امواج بزرگی را شاهد باشیم.

منبع: لست سکند

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1406389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =