۹۶ درصد از تسهیلات مشاغل خانگی در خراسان جنوبی جذب شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۹۶ درصد از تسهیلات مشاغل خانگی در استان جذب شده است گفت: میزان این تسهیلات ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است و پیش‌بینی اشتغال ایجاد شده تاکنون ۸۴۰ نفر بوده است.

به گزارش خبرآنلاین از بیرجند: غلامرضا اشرفی  اظهار داشت: در بحث تعاون تاکنون فعالیت‌ها و اقدامات زیادی در استان انجام شده است.

وی از فعالیت ۹۱۱ تعاونی با ۳۸۷ هزار نفر عضو خبر داد و افزود: این تعاونی‌ها در حوزه‌های توزیعی، تولیدی و خدماتی هستند که از این تعداد ۲۴۲ تعاونی خدمات، ۵۵۱ تعاونی تولیدی، ۱۱۸ تعاونی توزیعی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی به بحث آموزش اشاره و بیان کرد: در بحث تعاون مباحث آموزشی را داریم که در این راستا ۳ هزار و ۶۰۰ نفر ساعت دوره آموزشی برگزار شده است.

اشرفی با بیان اینکه در بحث تشکیل تعاونی‌ها از ابتدای امسال ۱۰ تعاونی در رسته‌های مختلف تشکیل شده است تصریح کرد:  حدود ۱۱۰ هزار دلار صادرات به کشورهای همسایه ارسال شده است.

وی به بحث شیوع کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: در ایام شیوع کرونا در تعاونی‌های طبس و نهبندان ۲ تعاونی نسبت به تغییر خط تولید اقدام کردند و در این راستا در بحث تولید و توجه ویژه به تعاونی‌ها حمایت‌های لازم انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر در بحث تعاون توجه به برند و برندسازی دنبال می‌شود یادآور شد: در این راستا ۱۸ تعاونی در سطح استان دارای ۲۶ برند است که حمایت‌هایی در ثبت برند و نشان شده‌اند.

اشرفی با بیان اینکهدر این ایام تعاونی کارکنان دولت بیش از ۲۰ هزار کیسه برنج ویژه کار و کارگر توزیع کرده است اظهار داشت: در بحث تعاون در سال جاری تشکیل تعاونی های دانش بنیان و تعاونی هایی با رویکرد ورزش و جوانان را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه و ترویج فرهنگ تعاون در سال های اخیر از نکاتی است که دنبال می شود یادآور شد: همچنین در ایام شیوع کرونا قریب به ۲۶۸ میلیارد تسهیلاتی است که به استان اختصاص یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه۱۱هزار و ۲۰۶ کارگاه در استان شناسایی شده است گفت: سامانه کرونا در این راستا ایجاد شده و تسهیلات کرونا تا ۳۱ تیرماه در استان انجام می‌شود.

اشرفی با بیان اینکه عمده‌ترین متقاضیان در حوزه حمل و نقل است یادآور شد: بیش از ۹ هزار و ۹۰۰ نفر در حوزه حمل و نقل فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر با مبلغ تسهیلات ۳۰ میلیارد تومان ثبت نام کردند تصریح کرد: در این راستا افرادی که آسیب دیده هستند به ازای هر نفر ۱۶ میلیون تومان پرداخت می‌شود که این امر۵۵۰شغل را شامل می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۱۰بانک عامل و موسسه کار پرداخت تسهیلات را بر عهده دارند گفت: سود تسهیلات ۱۲ درصد و دو ساله است.

اشرفی با بیان اینکه افرادی که در این ۱۴ رسته هستند می‌توانند در روزهای آینده از خدمات بیمه بهره‌مند شوند بیان کرد: یکی دیگر از مشوق‌ها اعطای تسهیلات وام‌های یک میلیون تومانی بود که از ۲۷ فروردین ماه آغاز شد و برای بیش از ۱۹۱ سرپرست خانوار تسهیلات یک میلیون تومانی واریز شد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا افرادی که موفق به دریافت این تسهیلات نشده‌اند می‌توانند روش‌های پیامکی که برای آنان ارسال شده است را دنبال کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه قریببه ۹۶ درصد از تسهیلات مشاغل خانگی در استان جذب شده است افزود: میزان این تسهیلات مبلغ ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است و پیش بینی اشتغال ایجاد شده تاکنون ۸۴۰ نفر است.

اشرفی تصریح کرد: از ابتدای امسال در حوزه گردشگری، جهاد کشاورزی، کمیته امداد و غیره ۹۵ مجوز در حوزه مستقل با پیش بینی اشتغال ۱۰۱ نفر صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری که از سال ۹۷ در حال انجام است ۳ هزار و ۵۴ نفر به بانک های عامل معرفی و ۶ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: بحث اشتغال پایدار روستایی با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان بوده است و نظارت بر حسن اجرا پیگیری می‌شود.

اشرفی با بیان اینکه سال گذشته ۵۰۰ مورد نظارت عمومی و ۷۳۱ مورد نظارت مالی از تعاونی‌ها انجام شده است گفت: در سال گذشته ۱۱۵ میلیون تومان کمک بلاعوض با اولویت بانوان به ویژه زنان سرپرست خانوار پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: در راستای توانمندسازی تعاونی‌ها نیز ۲۱۰ میلیون تومان سال گذشته به خراسان جنوبی اختصاص یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای شیوع کرونا سامانه بیمه بیکاری ایجاد شد و تاکنون ۶ هزار و ۱۰۰ نفر در این سامانه ثبت نام کردند که از این تعداد ۵ هزار و ۳۹۰ نفر واجد شرایط بودند.

اشرفی با بیان اینکه کار پایش توسط وزارت کار و رفاه و تامین اجتماعی انجام شده است خاطرنشان کرد: واجدین شرایط به سازمان برنامه و بودجه ارسال می‌شوند و بابت افرادی که در اسفند کار خود را از دست داده‌اند مبلغی در نظر گرفته شده است و فروردین و اردیبهشت ماه نیز مبلغی پرداخت خواهد شد و برگشت به کار این افراد از مردادماه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ۷۰۷ هزار و ۹۷۲ نفر عضو تعاونی های استان هستند خاطرنشان کرد: تعاونی بانوان ۱۲۴ تعاونی با اشتغال یک هزار و ۴۹۳ نفر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: ۱۱هزار و ۲۰۶ کارگاه در استان شناسایی شده است.

اشرفی به برنامه‌های هفته تعاون اشاره کرد و یادآور شد: همزمان با هفته تعاون ۴۱ برنامه فرهنگی و آموزشی در سطح استان پیگیری و انجام می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1406564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =