مینی‌وُرد یا جهان کوچک نخستین مجموعه تفریحی و گردشگری خاورمیانه در ملایر تا پایان امسال راه اندازی می شود

از سال ۸۹ عملیات اجرایی مجموعه مینی‌وُرد که در امتداد مجموعه بزرگ گردشگری بام ملایر و جاده سلامت قرار گرفته آغاز شد، این مجموعه دروازه گردشگری را به این شهرستان گشود و قرار است ۱۳۸ اثر شاخص تاریخی ایران و جهان در این مجموعه فرهنگی، تفریحی نصب شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ملایر ؛ در حال حاضر مجموعه تفریحی و گردشگری مینی‌وُرد میزبان بیش از ۱۰ اثر شاخص تاریخی همچون تخت جمشید، آکروپلیس، برج پیزا، آرامگاه حافظ و خیام، پل وِرسک، اهرام ثلاثه مصر و برج ایفل است و سی و سه پل، باغ مشاهیر و دیگر آثار شاخص جهان نیز در این مجموعه در دست احداث است.

به مناسبت ۱۴ تیر روز شهرداری‌ها و در بازدید خبرنگاران از مجموعه مینی‌وُرد، بام ملایر و دیگر طرح‌های عمرانی شهرداری ملایر، این مجموعه از اولویت‌های مهم شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر عنوان شد که به گفته شهردار ملایر امسال ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل آن اختصاص یافته است.

حسین بابایی در جمع خبرنگاران مجموعه مینی‌وُرد را یکی از شاخص‌ترین ظرفیت‌های گردشگری ملایر در استان و غرب کشور دانست و گفت: تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم تا پایان امسال بخش عظیمی از این مجموعه تفریحی و توریستی را تکمیل و به اتمام برسانیم.

"دیوار چین تکمیل کننده مینی‌وُرد"

شهردار ملایر خاطرنشان کرد: هم اکنون قرارداد ساخت دیوار چین، باغ مشاهیر با نصب سردیس‌های مشاهیر ایران و جهان، میدان شهدا با کتیبه‌های ایثار و شهادت، برج قابوس، مجسمه‌های معروف شیلی و آبشار با پیمانکار بسته شده و اهرام ثلاثه مصر، بنای تاریخی کاخ خورشید برج ایفل در حال تکمیل است.

وی اضافه کرد: ساخت اثر تاریخی اهرام ثلاثه مصر به نام‌های خوفو، خَفرِع و مَنقُرع آغاز شده است که هرم خوفو بزرگترین آنها و تنها بازمانده عجایب هفت‌گانه جهان به‌ شمار می‌آید که امیدواریم طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این طرح تا ابتدای شهریور امسال به اتمام برسد و در هفته دولت شاهد افتتاح آن باشیم.

بابایی ساخت این‌گونه آثار تاریخی در مجموعه مینی‌وُرد را موجب جذب گردشگران داخلی و خارجی در میان مدت و بلندمدت دانست و ابراز امیدواری کرد: گسترش صنعت گردشگری به عنوان یکی از پیشران‌های رشد اقتصادی، اشتغالزایی و فرصت‌های اقتصادی بیشتر را برای شهروندان ملایری به ارمغان آورد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1407485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =