از لابی های فساد در صنعت خودرو جلوگیری کنید

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس گفت: دلیل گرانی روز افزون خودرو چیست و چرا وزارت صمت در این مورد شفاف صحبت نمی کند

به گزارش خبرآنلاین ، سهراب گیلانی نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان در جریان ارائه گزارش سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: جهش تولید، محور امور سال جاری قرار دارد، لذا سرپرست وزارت صمت باید بگوید چه اتفاقاتی در سال ۹۹ محقق خواهد شد.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس یازدهم اظهار کرد: در واقع وزارت صمت باید به صورت استانی و نقطه ای بداند چه برنامه ای را قرار است مطابق اسناد بالادستی برای جهش تولید اجرایی کند.

وی ادامه داد: متاسفانه امروزه بازار کشور به طور جدی آسیب دیده است؛ پس از بازگشایی برخی کسب و کارها، شاهد مراجعه سازمان ها برای گرفتن مالیات و امور عقب افتاده هستیم که این موضوع مشکلاتی را در پی داشته است.

گیلانی با اشاره به اینکه چرا طی چند مدت گذشته شاهد افزایش قیمت خودرو بوده ایم، اظهار کرد: وزارت صمت باید به صورت شفاف عنوان کند برای تولید خودرو چه هزینه ای صرف می شود و قیمت نهایی چقدر است؟

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس یازدهم ضمن انتقاد از نابسامانی در حوزه صادرات گفت: در زمان اوج برداشت محصولات کشاورزی، تصمیماتی برای توقف صادرات اتخاذ می شود، به عنوان مثال در استان خوزستان محصولات صیفی کاری کشاورزان روی زمین مانده در حالی که عراق تشنه محصولات کشورمان است.

وی افزود: متاسفانه بخش خصوصی درگیر مشکلات متعددی از جمله طی کردن فرآیند ۱۷ گانه برای اخذ مجوزهای مورد نیاز است، در حالی که وزارت صمت باید این مشکلات را برطرف کند.

گیلانی تصریح کرد: رهایی کشور از مشکلات، نیازمند فعال کردن بخش خصوصی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه وزارت صمت باید عنوان کند چطور از تولیدکننده داخلی حمایت می کند، افزود: این مهم در حالی است که هم اکنون شاهد واردات کالاهای مشابه تولید داخل هستیم که به تولیدکننده داخلی لطمه می زند.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارت صمت باید از سرمایه گذاران حمایت کند، تصریح کرد: گفتار درمانی فایده ای ندارد؛ امروزه استان خوزستان ظرفیت بالقوه ای برای اشتغالزایی دارد، اما حمایتی صورت نمی گیرد.

وی خطاب به هیات رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: دعوت از وزرا و تعامل با دولت برای بحث و بررسی مسائل امر قابل تأملی است، اما باید مشخص شود در پایان چه نتیجه ای برای مردم حاصل خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1407541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =