خبرهای مهم درباره راکت‌های جدید سپاه /راکت ۱۲۲ میلیمتری آرش را بیشتر بشناسید

تسنیم نوشت: با تست اخیر راکت‌های هدایت پذیر ۱۲۲ میلیمتری آرش توسط جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه، دقت اصابت این راکت ها به ۷ متر رسیده است.

سردار علی کوهستانی مسئول سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه از هدایت پذیر شدن راکت های ۱۲۲ میلیمتری آرش خبر داد.

وی افزود: در حوزه توپخانه، یک کار مشترکی را در دقت‌افزایی راکت‌های ۱۲۲ با سازمان تحقیقات هوافضا انجام دادیم که تست میدانی آن، اخیرا با موفقیت انجام شد و راکت‌های ۱۲۲میلی‌متری آرش نقطه‌زن شدند و دنبال آن هستیم تا نمونه‌های تولید محدود آن را نیز بسازیم و در صورت موفقیت برای تولید انبوه تحویل وزارت دفاع دهیم.

سردار کوهستانی تصریح کرد: با این اقدام از این پس راکت های ۱۲۲ میلیمتری آرش با دقت ۷ متر به هدف اصابت می کنند که نسبت به قبل افزایش قابل ملاحظه‌ای است.

راکت ۱۲۲ میلیمتری آرش ۲۲ کیلومتر برد داشته و وزن کلی آن ۶۴ کیلوگرم است. این راکت از یک سرجنگی ۱۹ کیلویی شدید الانفجار بهره می برد که شعاع اثرگذاری آن ۲۵ متر است.

این راکت که هم اکنون در حجم بالایی در نیروهای مسلح مورد استفاده قرار می‌گیرد، تا پیش از این از دقت کمتری در اصابت به هدف برخوردار بود که موجب می شد برای انهدام یک هدف تعداد زیادی از راکت مورد استفاده قرار گیرد و تعبیه لانچرهای ۴۰ لول برای آن نیز به همین دلیل بوده است. اما با نقطه زن شدن این راکت‌ها، از این پس برای انهدام یک هدف تعداد کمتری راکت مورد استفاده قرار می گیرد که علاوه بر صرفه اقتصادی موجب می شود تا بتوان راکت اندازهایی با لانچر کم تعدادتر و در عوض با قدرت تحرک بالاتر در اختیار داشت که در میادین نبرد امروز بسیار مورد اهمیت است.

۲۱۶۲۱۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1408613

برچسب‌ها