۱ نفر
۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
تخم مرغ ارزان شد

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت بیان کرد: ستاد تنظیم بازار با اقدامات خود، قیمت تخم مرغ را کاهش داد و در این راستا مقرر شد تا براساس بهای تمام شده برای استمرار تولید، قیمت تخم مرغ درب مرغداری‌ها ۹۵۰۰ تومان تعیین شود.

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا کلامی با بیان این مطلب، افزود: بازار برخی کالاهای اساسی و ضروری به واسطه مولفه های مختلف ممکن است که دچار نوسانات بشود و طی سه هفته گذشته نیز بازار ارز متاثر از عوامل مختلف روند نامتعارفی را طی کرد و وقتی ارز افزایشی شود برای برخی از کالاها که دارای مصرف مهمی در داخل هستند، انگیزه های صادراتی به وجود می آید.

وی ادامه داد: در خصوص تخم مرغ نیز این وضعیت ایجاد شد و حجم زیادی از این کالا برای صادرات بسمت مرزها رفت و وقتی تولیدکنندگان دیدند تقاضای صادرات با قیمت بالا در بازار وجود دارد به افزایش قیمت خود مبادرت ورزیدند.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت اضافه کرد: ستاد تنظیم بازار به واسطه مسئولیت‌های خود با هماهنگی دستگاه‌های متولی از جمله دستگاه های نظارتی، وزارت جهاد، تعزیرات حکومتی، دادستانی و .. جلسات مختلفی برگزار و تصمیمات مهم و مثبتی برای مدیریت موضوع اتخاذ کرد.

تخم مرغ

قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ فله درب مغازه ۱۱ هزار تومان شد

کلامی گفت: در این راستا مقرر شد تا بر اساس بهای تمام شده برای استمرار تولید، قیمت تخم مرغ درب مرغداری‌ها ۹۵۰۰ تومان تعیین شود و بر اساس آن قیمت فروش هر کیلوگرم تخم مرغ فله درب مغازه ۱۱ هزار تومان تعیین شد.

وی تصریح کرد: هر شانه تخم مرغ بین ۱.۷ تا ۱.۸ کیلوگرمی بسته به درشتی و ریزی تخم مرغ وزن دارد و بر این اساس قیمت هر شانه تخم مرغ بصورت فله نیز زیر ۲۰ هزار تومان شده است.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت با بیان اینکه مدیریت خروج و صادرات این کالا را نیز انجام داده ایم، گفت: به انجمن‌های ذیربط که مجوزهای صادراتی می دهد نیز اعلام کردیم که تا اطلاع ثانوی مصرف کننده داخلی بر مصرف کننده خارجی اولویت دارد و باید مجوز صادرات ارایه نکند تا روند خروج مدیریت و بر اساس این قیمت ها تعدیل شود.

کلامی ادامه داد: همچنین وزارت جهاد همکاری کرد و انجمن ذیربط پای کار آمد تا نهاده های مرتبط با مرغداران مرغ تخم گذار مستقیم به دست آنها برسد که نتیجه این شد که قیمت تخم مرغ درب مرغداری های کشور زیر ۹۵۰۰ تومان امروز معامله شد.

وی تصریح کرد: همه دستگاه های نظارتی، سازمانهای صمت، بازرسی اصناف و تعزیرات با همه توان با توجه به تعدیل قیمت تخم مرغ درب مرغداری، با هر گونه افزایش قیمت یا گرانفروشی در سطح عرضه برخورد کنند.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1408999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =