"کتاب حجره شماره دو" روایتی از تاریخ انقلاب و دفاع‌مقدس شهر مقدس قم منتشر می‌شود

مسئول دفتر مطالعات و فرهنگ پایداری حوزه هنری قم گفت: کتاب حجره شماره دو صرفاً خاطرات شخصی یک مبارز انقلابی نیست، بلکه خلاصه‌ای است از تاریخ انقلاب و دفاع مقدس شهر قم است.

به گزارش خبرآنلاین از قم : رضا یزدانی اظهار داشت: کتاب حجره شماره دو خلاصه‏ تاریخ انقلاب و دفاع مقدس شهر قم است.

مسئول دفتر مطالعات و فرهنگ پایداری حوزه هنری قمافزود: کتاب حجره شماره دو صرفاً خاطرات شخصی یک مبارز انقلابی نیست، بلکه خلاصه‌ای است از تاریخ انقلاب و دفاع مقدس شهر قم است.

یزدانی با اشاره به محتوای کتاب حجره شماره دو بیان کرد: راوی این کتاب در بیشتر اتفاقات مهم انقلابی قم نقش مؤثر داشته و بعضی از روایت‌های او مکمّل روایت‌هایی است که پیش از این کتاب نقل شده‌است.

وی عنوان کرد: کتاب حجره شماره دو که به قلم اینجانب نوشته شده توسط انتشارات سوره مهر راهی بازار نشر می شود و حاصل بیش از شصت ساعت مصاحبه با راوی کتاب، حدود ۱۰ ساعت مصاحبه با هم‌رزمان ایشان، و مطالعه بیش از سی جلد کتاب در حوزه تاریخ انقلاب و دفاع مقدس و بررسی‌های میدانی و بهره‌گیری از صاحب‌نظران عرصه تاریخ شفاهی است.

مسئول دفتر مطالعات و فرهنگ پایداری حوزه هنری قم با اشاره به اهمیت آشنایی نسل جوان با دوران ارزشمند دفاع مقدس و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تصریح کرد:مردان و زنان و جوانان انقلابی برخاسته از این خاک همواره نقش بی‌بدیل و چشم‌گیری در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایفا کرده‌اند.

یزدانی افزود: کتاب حجره شماره دو خاطرات حجت‌الاسلام اقبالیان، فرمانده بسیج قم در دوران دفاع مقدس است، حجت‌الاسلام اقبالیان از سال ۱۳۴۸ وارد حوزه علمیه قم شد و تا پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ به فعالیت‌های انقلابی و تبلیغ علیه رژیم طاغوت پرداخت.

وی با اشاره به اقدامات حجت‌الاسلام اقبالیان علیه رژیم شاهنشاهی گفت: مسئولیت کمیته انقلاب اسلامی ورامین، راه‌اندازی هنگ طلاب و روحانیون، مسئولیت تبلیغات و انتشارات سپاه منطقه یک و فرماندهی بسیج قم از جمله سوابق این رزمنده دفاع مقدس است.

مسئول دفتر مطالعات و فرهنگ پایداری حوزه هنری قم خاطرنشان کرد: شهر قم به عنوان پایگاه فقاهت و حوزه علمیه نقش بسزایی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی داشته است، بنابراین پرداختن به تاریخ انقلاب اسلامی بدون توجه به تاریخ قم، کاری ابتر است، با کنار هم قرار دادن این برش‌های تاریخی، مخاطبان به روایتی کامل دست پیدا می کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1409073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =