تغییر مسیر جزیره کیش به سمت و سوی تولید و صادرات

مدیریت تسهیل تولید صنایع سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اصلاح رفتار تولید در منطقه گفت : جزیره کیش باید به سمت و سوی تولید و صادرات تغییر مسیر دهد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در کیش ، حمید مسکین نواز سرپرست مدیریت تسهیل تولید صنایع سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این مطلب از مقررات و قوانین وزرات صمت در خصوص کالاهای گروه ۴ و مشابه آن در سرزمین اصلی خبر داد و گفت: ضمن تبعیت از سیاست های کلی کشور؛ ورود مواد اولیه وکالاهایی که در داخل کشور امکان تولید دارند، موجب اعتراض تولید کنندگان داخلی می شود.

وی در ادامه بر اهمیت اشتغال زایی شرکت اپال سپهر کیش اشاره داشت و افزود: با توجه به این که شرکت اپال سپهر کیش در این منطقه مواد اولیه تولیدی خود را که در گروه کالایی ۴ قرار گرفته و واردات آنها ممنوع است، از خارج کشور تامین می کند و با برند خاصی به بازار داخلی ارائه می دهد و گمرک نیز اجازه ورود محصول را به بازار داخلی صادر نمی کند.

در همین راستا مسکین نواز بر ضرورت تامین قطعاتی که امکان تولید قالب ها و تامین مواد اولیه آنها در داخل کشور وجود دارد تاکید داشت و خاطر نشان کرد: با این روش مشکل صادرات کالا به سرزمین اصلی بر طرف می شود، شامل کالاهای گروه ۴ نیز نخواهد شد. باید سمت و سوی تولید را تغییر دهیم و قالب ها و قطعاتی که در خارج از کشور تامین می شود را در داخل کشور تولید کنیم.

حمید مسکین نواز با بیان این که تشکیل مناطق آزاد فرصتی را برای ورود قطعات از خارج و مونتاژ در این منطقه برای تولید کنندگان فراهم می کند اظهار داشت: در گذشته بر اساس تعاریف و رعایت چهار چوب های مناطق آزاد تولید کنندگان ضمن بهره مندی از تخفیفات عوارضی، می توانستند کالاهای تولیدی خود را با درصد تخفیف عوارض و مقدار درصد ارزش افزوده به سرزمین اصلی صادر کنند، اما طبق بخش نامه جدید وزارت صمت خروج کالاهای تولید شده از مناطق آزاد تجاری که در گروه ۴ طبقه بندی شده اند به داخل کشور ممنوع کرده است.

سرپرست مدیریت تسهیل تولید صنایع سازمان منطقه آزاد کیش نقش شرکت های دانش بنیان را در اصلاح رفتار تولید در این منطقه مثبت ارزیابی کرد و گفت: این سازمان تلاش می کند محصولاتی که امکان تولید آن در داخل کشور وجود ندارد با مشارکت شرکت های دانش بنیان به این مهم تحقق بخشد.

وی در خصوص افزایش اشتغال زایی در بخش تولید تصریح کرد: از تمام تولید کنندگان تقاضا می شود آنچه را که امکان تهیه و تولید اولیه آنها به صورت ماده خام و یا قطعه در داخل کشور وجود دارد اقدام کنند و اجازه ندهند تمام محصولات به صورت قطعات اولیه وارد وسپس در داخل مونتاژ شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1409263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =