سازمان ملل: از هر ۳ زن یک نفر با خشونت مواجه است

مدیر اجرایی صندوق جمعیت ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی جمعیت، با تاکید بر اینکه صلح در جهان از صلح در خانه شروع می شود، گفت: از هر سه زن، یک نفر در طول زندگی خود خشونت جسمی یا جنسی را تجربه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از UNIC در تهران، ناتالیا کانم در بیانیه ای به مناسبت فرارسیدن ۱۱ جولای (۲۱ تیر ماه )روز جهانی جمعیت، خواستار توجه به آسیب پذیری ها و نیازهای زنان و دختران در طول بحران کووید-۱۹ شد.

وی افزود: همانگونه که دبیر کل سازمان ملل متحد در فراخوان خود برای «آتش بس» جهانی درباره خشونت مبتنی بر جنسیت بیان کرد، صلح در جهان از صلح در خانه شروع می شود - یک همه گیری درون همه گیری کووید. از هر سه زن، یک نفر در طول زندگی خود خشونت جسمی یا جنسی را تجربه می کند. اکنون، با قرنطینه کشورها و حاد شدن تنش های خانوادگی، خشونت مبتنی بر جنسیت رو به افزایش است و خدمات بهداشت جنسی و باروری در نتیجه تمرکز و تلاش نظام های بهداشتی برای مقابله با کووید-۱۹، به حاشیه رانده شده است.
وی با اشاره به اینکه بحران کوید خسارات زیادی را برای مردم، جوامع و اقتصاد به بار آورده است، یادآور شد: با این حال همه به یک اندازه تحت تأثیر قرار نمی گیرند و همانطور که اغلب می بینیم، زنان و دختران بیشترین رنج را متحمل می شوند.
ناتالیا کانم در این بیانیه تاکید کرده است: تاثیر کووید-۱۹ به احتمال زیاد مانع تلاش های جهانی برای دستیابی به «سه صفر» که در قلب کار ما در صندوق جمعیت است، خواهد شد یعنی به صفر رساندن احتیاجات برآورده نشده در جلوگیری از بارداری، به صفر رساندن مرگ و میر قابل پیشگیری مادران، و به صفر رساندن خشونت مبتنی بر جنسیت و اعمال مضر علیه زنان و دختران - تا ۲۰۳۰.

وی افزود: به عنوان مثال، این بیماری همه گیر، پیشرفت جهانی طرح های صندوق جمعیت برای پایان دادن به خشونت مبتنی بر جنسیت را در این دهه به حداقل یک سوم کاهش می دهد. علاوه بر این، اگر محدودیت های رفت و آمد حداقل به مدت ۶ ماه با ایجاد اختلال در خدمات درمانی ادامه یابد، ۴۷ میلیون زن در کشورهایی با درآمد کم و متوسط ممکن است از داروهای ضد بارداری به روز محروم شوند، در نتیجه هفت میلیون بارداری ناخواسته پیش خواهد آمد.

ناتالیا کانم تصریح کرد: در روز جهانی جمعیت امسال، ما به آسیب پذیری ها و نیازهای زنان و دختران در طول بحران کوید-۱۹ توجه می کنیم و اینکه چرا حمایت از سلامت جنسی و باروری و حقوق زنان و پایان دادن به سایه همه گیری خشونت مبتنی بر جنسیت امری ضروری است، به خصوص دراین دوران پرچالش.

مدیر اجرایی صندوق جمعیت ملل متحد خاطرنشان کرد: ما مفتخریم که تاکنون ۱۴۶ کشور عضو به دعوت دبیرکل برای صلح در خانه، متعهد شده اند و در حمایت از آنها شریک هستیم. به عنوان بخشی از پاسخ مان به کوید-۱۹ ، در حال ارائه خدمات از راه دور مانند خطوط تلفنی، خدمات پزشکی از راه دور و مشاوره و همچنین جمع آوری و استفاده از ریز داده ها برای حمایت از دولت ها در شناسایی و دستیابی به افراد نیازمند هستیم.

وی در بخشی دیگر از این بیانیه، خاطرنشان کرد: پیام رسانی عمومی مثبت پیرامون برابری جنسیتی و به چالش کشیدن کلیشه های جنسیتی و هنجارهای مضر اجتماعی می تواند خطر خشونت را کاهش دهد. در این امر، مردان و پسران می توانند و می بایست متحدین اصلی باشند.

ناتالیا کانم افزود: مراقبت های بهداشت جنسی و باروری یک حق است و مانند بارداری و زایمان، حقوق بشر نیز در مقابل بیماری همه گیر متوقف نمی شود. بیایید از الان جلوی پیشروی کوید-۱۹ را گرفته و از سلامتی و حقوق زنان و دختران محافظت کنیم!

مدیر اجرایی صندوق جمعیت ملل متحد اعلام کرد: هیچ سازمان یا کشوری نمی تواند به تنهایی این کار را انجام دهد. این بیماری همه گیر یادآور اهمیت همکاری جهانی است. سازمان ملل متحد که امسال ۷۵ سالگی خود را جشن می گیرد، برای تقویت همکاری های بین المللی و به منظور حل مشکلات بین المللی تأسیس شده است. در حالیکه جامعه جهانی برای زنده ماندن در مقابل این بیماری همه گیر متحد می شود، ما اساس جوامع انعطاف پذیرتر ، با برابری جنسیتی و آینده ای سالم تر و مرفه تر را برای همگان پایه گذاری می کنیم.

47231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1409290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =