‌انشعابات غیرمجاز فشار مازادی به شبکه آب کرمان وارد کرد

مدیر آبفای کرمان گفت: اقدامات انجام شده برای حل مشکل آب کرمان به درد امسال نمی‌خورد و انشعابات غیرمجاز فشار مازادی به شبکه وارد کرد.

به گزارش خبرآنلاین از کرمان : حمید صمدانی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره مشکل آب در شهر کرمان و جلساتی که با استاندار و فرماندار کرمان در ارتباط با وضعیت آب شهر کرمان برگزار شده اظهار داشت: عزم مدیران استان برای تامین طولانی مدت و پایدار کرمان جزم شده و حل این معضل برای طولانی مدت در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه مسئولان استان کرمان به فکر هستند تا ظریب اطمینان مخازن را جهت آبگیری تامین کنند افزود: واقعیت این است که اقدامات انجام شده برای حل این چالش به درد امسال نمی‌خورد.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمان ادامه داد: برای اینکه تابستان امسال را با کمترین مشکل پشت سر بگذاریم باید خود مردم مصرف آب خود را مدیریت کرده و در حد امکان صرفه‌جویی داشته باشند.

وی با اشاره به وجود اشتراک‌های غیرمجاز در حاشیه شهر کرمان و فشار مازادی که به صورت غیرقانونی به شبکه مصرف وارد می‌شود تصریح کرد: حاشیه‌نشینی در تمام استان‌ها وجود دارد و این معضل در شهر کرمان کم نیست و بر مصرف آب شهر کرمان اثرگذاشته است.

صمدانی با بیان اینکه مقرر شد تا در این هفته جلساتی را با حضور استاندار و فرماندار کرمان داشته باشیم تا این مسئله تعیین تکلیف شود افزود: قرار است در این جلسات راهکاری اندیشیده شود تا هم بتوانیم پاسخگوی مشترکان متعهد خود بوده و هم راهکاری برای اضافه مصرف آب در حاشیه شهر کرمان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه توان تولید آب شهر کرمان هزار و ۹۵۰ لیتر بر ثانیه است گفت: در زمان پیک مصرف نزدیک به ۳ هزار لیتر بر ثانیه نیاز آبیی شهر کرمان است که هزار لیتر بر ثانیه کمبود داریم.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمان با بیان اینکه در پیک گرما استفاده از کولرهای آبی هم به این مسئله دامن می‌زند افزود: کولرهای آبی به طور میانگین ۵۰۰ لیتر در شبانه روز مصرف آب دارند.

وی با اشاره به وجود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار کولر آبی در شهر کرمان و مصرف آب آنها گفت: این مسئله نیز مزید بر علت و از سوی دیگر شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز مصرف آب را تا حدی بالا برده است.

صمدانی با بیان اینکه در شهر کرمان زون بندی شبکه توزیع آب نداریم افزود: به این دلیل ایستگاه‌های پمپاژ آب شهر کرمان فشار تمام شبکه توزیع آب شهر را تامین می‌کنند.

وی با بیان اینکه در مناطقی مانند سیدی به دلیل اینکه در ارتفاع خاصی قرار گرفته و از سوی دیگر وجود تعدادی اشتراک غیرمجاز در منطقه و قرار گرفتن در آخر خط انتقال آب با التهاب بیشتری در تامین آب روبه‌روست گفت: از سوی دیگر نوسازی شبکه هم انجام نشده و رشد جمعیتی و رشد ساخت و سازها باعث شده که مصرف آب این منطقه بیشتر شود و به همین علت زمانی که در شهر کرمان دچار التهاب آب می‌شویم منطقه سیدی تاثیر بیشتری از این التهابات دارد.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمان با بیان اینکه در برخی از مناطق شهر کرمان به دلیل تراکم بالای جمعیت کمبود آب بیشتر از دیگر نقاط شهر خود را نشان می‌دهد تصریح کرد: واقعیت این است که کل شهرستان کرمان با چالش آب روبه‌روست و در برخی مناطق مجبور به آبرسانی سیار هستیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1409473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =