تاکنون ابتلای بیش از ۲۵۰۰ نفر به بیماری کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری گزارش شده است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ابتلای بیش از ۲۵۰۰ نفر به بیماری کووید ۱۹ در این استان گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، دکتر فریدون رحمانی در گفت و گوی بخش خبری ۲۰ صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری در تشریح ضرورت تداوم رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از همه گیری بیماری کووید ۱۹ اظهار داشت: در صورت عدم تداوم استفاده از ماسک، شاهد موج های جدید شیوع بیماری کووید ۱۹ خواهیم بود.
وی تصریح کرد: متاسفانه شواهد حاکی از تداوم شیوع بیماری کرونا است لذا مردم باید به شرایط جدید عادت و سبک زندگی خود را تغییر دهند.
به گفته وی، تقریبا در هر فامیل و طایفه ای یک نفر به بیماری کرونا مبتلا شده و عمده مبتلایان علت ابتلا به این بیماری را شرکت در مجالس عروسی و ترحیم و دورهمی های فامیلی مطرح می نمایند.
دکتر رحمانی افزود: با افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ طی هفته و روزهای گذشته روزانه حدود ۶۰ تا ۹۰ مورد مثبت جدید گزارش می شد که با بهبود شرایط و رعایت پروتکل های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک، امیدواریم شاهد کاهش موارد ابتلا باشیم
وی همچنین متذکر شد، با توجه به گرایش کمتر بعضی از جوانان و نوجوانان به رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور در دورهمی ها و جمع های دوستانه در پارک ها و فضاهای تفریحی و احتمال انتقال بیماری به سایر اعضای خانواده ها، والدین باید نظارت های لازم بر فرزندان خود را داشته باشند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه، همچنان شاهد عدم رعایت هشدارهای بهداشتی و ماسک نزدن افرادی در جامعه هستیم افزود: این افراد کسانی هستند که در سایر موارد نیز نسبت به رعایت هنجارهای اجتماعی و رعایت حقوق دیگران بی تعهد هستند.
وی، میزان مرگ و میر در مبتلایان به کرونا را ۲.۵ درصد، یعنی تقریبا ۲نفر از هر ۱۰۰ مبتلا اعلام کرد و خاطر نشان کرد: اکثر مبتلایان کم علامت و بدون علامت هستند.
دکتر رحمانی در پایان از مبتلایان به کرونا خواست، در صورت تشخیص بیماری از مراجعه متعدد به پزشکان و درمانگاه ها خودداری و در صورت ضرورت مراجعه به مراکز درمانی، پروتکل های بهداشتی را رعایت و حتما از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی خود با دیگران را رعایت نمایند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1409623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =