آسیب دیدگان از کرونا تسهیلات دریافت می کنند

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: سازمان، تسهیلاتی جهت حمایت از تولیدکنندگان در سال جهش تولید و همچنین اصناف آسیب دیده از مشکلات کرونا در نظر گرفته است که می توان به اجرای بخشنامه بخشودگی جرایم مالیاتی، برون سپاری نقل و انتقال املاک، ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی از طریق دفاتر اسناد رسمی و هوشمند سازی نظام مالیاتی بدون نیاز به حضور در ادارات امور مالیاتی اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، ابراهیم قلیزاده با بیان اینکه در حال حاضر بخش عمده ای از اعتبارات و درآمدهای مالیاتی، صرف عمران، آبادانی و امور زیربنایی کشورمی شود، اظهار کرد: از این رو ارتقای روزافزون نظام مالیاتی و همگام ساختن آن با دانش روز، نقش انکارناپذیری در توسعه اقتصادی کشور دارد.

وی عنوان کرد: برنامه ریزی برای وصول کامل مالیات و جایگزین کردن درآمدهای مالیاتی به‌جای درآمدهای نفتی که در بیشتر موارد ناپایدار می باشد، از اساسی ترین محورهای برنامه ریزی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل یادآور شد: بر همین اساس و با توجه به نقش مهم درآمدهای مالیاتی در توسعه و پیشبرد اهداف دولت، نظام مالیاتی همواره کوشیده است موانع و مشکلات پیش رو را با اتخاذ تدابیر مناسب برطرف سازد.
قلیزاده بیان کرد: در این راستا کوشش شده است فرایندهای مالیاتی کارآمد شده و بازده مناسبی داشته باشد.

وی افزود: وجود نگاه یکپارچه و یکسان به مودیان مالیاتی، ایجاد زمینه و امکانات مناسب برای همکاری اصناف درخصوص انجام تکالیف قانونی و صنفی آنها از مهم‌ترین مواردی است که نظام مالیاتی به آن توجه دارد.

وصول درآمد تنها هدف و دغدغه مسئولان و مدیران نیست

قلیزاده با تاکید بر اینکه در نظام مالیاتی، وصول درآمد تنها هدف و دغدغه مسئولان و مدیران نیست، گفت: هدف وصول درآمدهای مالیاتی باید با رعایت سه اصل حمایت از تولیدکننده واقعی و سالم، پیشگیری و مقابله با فرار مالیاتی و مبارزه با فساد اداری صورت گیرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل با اشاره به رویکرد و هدف سازمان در راستای گسترش فرهنگ مالیاتی از جمله: ارتقای عدالت مالیاتی و افزایش رضایت مندی مودیان خاطرنشان کرد: هوشمندسازی نظام مالیاتی که بر اساس داده های بدست آمده و بانک اطلاعاتی شکل خواهد گرفت هدفش حذف مالیات علی الراس می باشد که در واقع این امر به نفع مودیان محترم مالیاتی است.

قلیزاده فرهنگ سازی مالیاتی به منظور مشارکت جدی مودیان در پرداخت به موقع مالیات و فراهم نمودن بسترهای مناسب برای هوشمند سازی مالیاتی را از اهم برنامه های اداره کل دانستند.

مالیات نقش بسزایی در تامین هزینه های دولت دارد

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل با بیان اینکه مالیات نقش بسزایی در تامین هزینه های دولت دارد گفت: پرداخت مالیات از مهمترین عوامل رشد و توسعه جامعه محسوب می شود و موجب رونق اقتصادی، تحقق عدالت اجتماعی، افزایش خدمات و عمران و آبادانی کشور می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل از مصوبه شورای هماهنگی قوا مبنی بر تمدید مهلت دو ماهه برای ارائه اظهارنامه اشخاص حقیقی و حقوقی خبر داده افزود: مودیان محترم اشخاص حقیقی تا پایان مرداد ماه و مودیان اشخاص حقوقی تا پایان شهریور ماه فرصت دارند اظهارنامه های خود را به صورت الکترونیکی ارائه نمایند.

قلیزاده با اشاره به تاکید وزیر امور اقتصادی و دارایی مبنی بر حرکت به سمت تحقق «مالیات هوشمند»، اظهار کرد: تلاش ما این است که نظام مالیاتی ما همانند نظام‌های مالیاتی در کشورهای پیشرو، مبتنی بر ریزداده‌ها و اطلاعات متقن و واقعی باشد و این همان مالیات هوشمندی است که برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه حرکت جدیدی با هدف نوین‌سازی نظام مالیاتی کشور آغاز شده است، گفت: هوشمندسازی نظام مالیاتی کشور امری انکارناپذیر است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل با بیان اینکه هزینه‌های اجتماعی شامل آموزش‌وپرورش و بهداشت و پروژه‌های مختلف در نقاط مختلف کشور از محل مالیات‌ها تامین می‎شود، گفت: تردیدی نیست که لازمه زندگی شخصی و اجتماعی، پرداخت هزینه‌های اجتماعی و البته هزینه‎های مربوط به بهره‎مندی از خدمات عمومی است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1409757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =