ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم عروسی و ترحیم در استان مرکزی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک به ممنوعیت برگزاری هر گونه مجالس عروسی و ترحیم بر اساس مصوبه قرارگاه پدافند زیستی استان تاکید کرد.

 به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی و به نقل از وبدا مرکزی ؛ جواد نظری ادامه داد : پس از این تصمیم و اعمال محدودیت، متاسفانه برخی از مردم در باغ های خارج از شهر یا اماکن خصوصی اقدام به برپایی این مراسم ها می کنند.

وی بیان کرد : این کار بسیار خطرناک است، چراکه بهداشت در این اماکن رعایت نشده و با حضور جمعیت در آن خطر ابتلا به کرونا ویروس به شدت وجود دارد.

نظری اظهار داشت: در راستای کنترل موج دوم بیماری کووید۱۹ و کاهش ابتلا و مرگ و میر، از هم استانی های عزیز درخواست می کنیم پس از مشاهده ی اینگونه مراسمات، مراجع ذیصلاح را حتما و سریعا مطلع کرده تا با آنها به شدت برخورد شود.

رییس مرکز بهداشت استان مرکزی خاطرنشان کرد: طبق بررسی کارشناسان بهداشتی، شرکت در مجالس عروسی و عزا، مهمترین عامل ابتلا در بین مردم استان گزارش شده که به همین علت و این نکته که به هیچ وجه در اماکنی که به صورت مخفیانه، از میهمانان پذیرایی می کنند، پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود، از مردم می خواهیم از شرکت در هرگونه مراسم و تجمع در هر مکان سربسته و پوشیده و حتی سطح شهر، خودداری کنند.

وی به اجرای طرح ضربتی نظارت بر کلیه اماکن عمومی از ۳ هفته گذشته در استان اشاره کرد و گفت: در این طرح که  با همکاری "NGO ها" و داوطلبین و  مسئولین برگزار و بازرسی های متعددی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مطب ها، دفاتر پستی و غیره صورت گرفت، به  رعایت موارد بهداشتی و نهادینه شدن ماسک و استفاده از آن برای فروشنده و خریدار، اصناف و کارمندان و ارباب رجوع برای ادارات، مواردی توصیه و تاکید شد .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان غلبه بر بیماری کووید۱۹ را منوط به همکاری و رعایت هر چه بیشتر مردم دانست و از آنها خواست تا همچنان این ویروس و بیماری مهلک را جدی گرفته و پروتکل های بهداشتی را به منظور حفظ سلامت خود و اطرافیان رعایت کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1410115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =