سالانه ۳۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در شوشتر به آتش کشیده می‌شود

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان شوشتر گفت: هر سال بیش از ۳۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در شهرستان شوشتر به آتش کشیده می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین ؛ بهروز نجاتی اظهار کرد: هر سال بیش از ۳۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در شهرستان شوشتر آتش زده می‌شود که تا کنون چندین فقره پرونده قضائی در این خصوص تشکیل شده است.

وی افزود: این آتش سوزی‌های زمین‌های کشاورزی بیشتر در مناطق بخش شعیبیه، مرکزی و میان آب اتفاق می‌افتد.

نجاتی در خصوص آسیب‌های این آتش سوزی‌ها بیان کرد: آتش سوزی زمین‌های کشاورزی باعث خسارت و آسیب به بافت خاک، از بین رفتن مواد آلی و میکرو ارگانیسم‌های موجود در خاک و در دراز مدت کاهش تولید محصول را می‌شود. از لحاظ زیست محیطی نیز این امر باعث ایجاد آلودگی هوا، تولید دی اکسید کربن و گازهای گلخانه‌ای می‌شود.

وی ادامه داد: دود ناشی از این آتش سوزی‌ها نقش مستقیم در سلامت جامعه دارد که باعث سر درد، تنگی نفس، سوزش چشم و دیگر بیماری‌ها در  بدن می‌شود.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان شوشتر با اشاره به اینکه آتش زدن زمین کشاورزی جرم است، گفت: طبق قانون هوای پاک و مدیریت پسماند سوزاندن بقایای کشاورزی ممنوع است و توصیه می‌شود که کشاورزان با کمک اداره جهاد کشاورزی و با استفاده از کود ازته یا ادوات کشاورزی و ادوات مکانیزه نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.

وی در پایان در راستای اقدامات اداره حفاظت محیط زیست شوشتر یادآور شد: به منظور فرهنگ سازی در این زمینه، برگزاری دوره‌های آموزشی، اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی، ارسال پیام و نصب بنر و توزیع بروشور در این شهرستان انجام شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1410457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =