آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به ۱۴ میلیون نزدیک شد

با ادامه همه گیری ویروس کرونا شمار مبتلایان به آن از 13 میلیون و 800هزار تن عبور کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، تا کنون 13,809,517 تن مبتلا و 589,206 تن بر اثر بیماری کووید ـ 19 جان باخته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

ایالات متحده آمریکا

به گزارش روزنامه واشنگتن پست،۱۷ هفته است که در آمریکا هر هفته بیش از یک میلیون نفر به علت ویروس کرونا بیکار می شوند و در هفته گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در کشور درخواست دریافت بیمه بیکاری کردند.براساس گزارش وزارت کار آمریکا، نزدیک به ۱۷.۴ میلیون کارگر در کشور درخواست دریافت بیمه بیکاری کرده اند و علاوه براین بیش از ۱۴.۳ میلیون نفر دیگر نیز درخواست دریافت بیمه بیکاری کرونا از دولت آمریکا کرده اند.طبق آمارهای کنونی وزارت کار آمریکا، مجموع بیکاران کنونی این کشور به ۳۲ میلیون نفر رسیده است.

"نیک بونکر" اقتصاددان درمورد وضعیت اقتصادی آمریکا می گوید: آنچه که ما می بینیم ادامه خواهد داشت و ایالت متحده شاهد افزایش نرخ تاریخی بیکاران در کشور است.به گفته بونکر، ما شاهد افزایش مداوم نرخ از دست دادن شغل هستیم و تا زمانیکه ما مانع اجرا شدن برنامه های توسعه اقتصادی هستیم این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

آنتونی فائوچی، رئیس کارگروه مبارزه با کرونای کاخ سفید در گفتگو با نشریه آتلانتیک گفت، باید برخی محدودیت‌ها در آمریکا بار دیگر آغاز شود و آمریکا اکنون در مسیر درستی در مبارزه با ویروس کرونا قرار ندارد.دکتر آنتونی فائوچی افزود: هنگامی که به وضعیت کشور در اوضاع کنونی نگاهی می‌اندازیم به این نتیجه می‌رسیم که باید اقدامات بهتری انجام دهیم. بنابراین، اگر بخواهیم به این موضوع بپردازیم که چه کسی مرتکب اشتباه شد و کار نادرستی انجام داد، این درست نیست. بلکه ما باید از نو شروع کنیم و بگوییم باید این روند را متوقف کنیم و به این نتیجه برسیم که چگونه ما اکنون می‌توانیم اوضاع را تحت کنترل خود در آوریم. ما باید رو به جلو حرکت کنیم و ببینیم چگونه می‌توانیم از این موضوع اطمینان حاصل کنیم که ماه آینده شاهد نمونه‌ای دیگر از کالیفرنیا، تگزاس، فلوریدا و آریزونا نخواهیم بود، زیرا این‌ها اکنون کانون بیماری هستند. باید به نقشه نگاهی بیندازیم و از این موضوع اطمینان حاصل کنیم که این اتفاق دیگر در ایالت دیگری رخ نخواهد داد. باید این بازی‌ها بین افراد پایان یابد و ما باید بر روی این موضوع متمرکز شویم.

گفتنی است که آمریکا در روز چهارشنبه 71,750 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا شناسایی کرده است و بر این اساس 1001 تن نیز جان خود را از دست دادند.

در تازه ترین آمار نیز با ثبت 32,134  مورد ابتلای دیگر به بیماری کووید ـ 19 شمار کلی مبتلایان به آن به 3,648,961 تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز 380تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تعداد کلی تلفات به 140,524 تن می رسد.

برزیل

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهوری برزیل تأیید کرد که با مثبت اعلام شدن تست مجدد کروناویروس ‌وی، می‌بایست فعلا در قرنطینه بماند و درمان خود را با داروی کلروکین ادامه دهد.بولسونارو با تأکید بر اینکه نزدیک به ۱۰ روز است که علائمی از بیماری نداشته، برای دومین بار آزمایش کووید-۱۹ داده و تست وی مثبت اعلام شده است.

رئیس‌جمهوری برزیل بیان کرد که در اقامتگاه رسمی‌اش در برازیلیا، کاخ آلوورادا، قرنطینه است و یک هفته است که از همان مکان از طریق کنفرانس تصویری به امور رسیدگی و دستورات پزشکی را نیز رعایت می‌کند.

پس از آمریکا، کشور برزیل با نزدیک به دو میلیون بیمار در جایگاه دوم بیشترین آمار بیماران همه‌گیری کروناویروس است.

با ثبت 7,327  مورد ابتلای دیگر به بیماری کووید ـ 19 شمار کلی مبتلایان به آن به 1,978,236 تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز174تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تعداد کلی تلفات به 75,697 تن می رسد.

هند

به گزارش آناتولی، براساس آخرین آمار وزارت بهداشت هند، طی شبانه روز گذشته با شناسایی 32 هزار و 965 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شمار مبتلایان در این کشور به 968 هزار و 876 نفر افزایش یافته است. همچنین با فوت 606 بیمار دیگر طی 24 ساعت گذشته، تعداد قربانیان کووید-19 در هند به 24 هزار و 915 تن رسید. از سوی دیگر تاکنون 612 هزار و 814 بیمار کرونایی بهبود یافته‌اند.بر اساس آخرین داده‌های پایگاه اطلاعاتی ارزیابی‌های جهانی «ورلدومتر»، هند از لحاظ شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جایگاه سوم جهان قرار دارد.
 

روسیه

به گزارش خبرگزاری «تاس»، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (پنج شنبه) گزارش داد که تعداد موارد جدید آلودگی به ویروس کرونا طی یک روز گذشته در سراسر مناطق این کشور 6 هزار و 428 نفر ثبت شد و بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به بیماری کووید-19 به 752 هزار و 797 نفر افزایش یافت.

بر اساس این اطلاعات، رشد روزانه آلودگی به ویروس کرونا در روسیه برای دهمین روز متوالی است که از 0.9 درصد تجاوز نکرده است.

به طور خاص، 349 مورد جدید در منطقه  سه‌وردلوفسک، 256 مورد در سن پترزبورگ، 252 در منطقه خودمختار خانتی-مانسیسک، 221 در منطقه نیژنی نوگوراد و 215 در منطقه آلتای مشاهده شده است.

در مجموع ، در حال حاضر 209 هزار و 168 نفر در همه مناطق فدراسیون روسیه بیمار بوده و در حال درمان هستند.

این ستاد یادآور شد، تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا که طی 24 ساعت گذشته درمان شدند 8 هزار و 443 نفر بود و بدین ترتیب، در مجموع 531 هزار و 692 نفر از مبتلایان درمان شده‌اند. میزان بهبود یافته گان در روسیه بیش از 70 درصد از کل موارد آلودگی است.

طی یک روز گذشته، 359 بیمار در منطقه مسکو، 323 نفر در منطقه سه‌وردلوفسک، 301 بیمار در منطقه خودمختار خانتی-مانسیسک، 298 نفر در منطقه نیژنی نوگوراد و 239 بیمار هم در منطقه آرخانگلسک از بیمارستان مرخص شدند.

طبق اطلاعات این ستاد، تعداد مرگ و میر روزانه ناشی از ویروس کرونا در روسیه 167 است تا در مجموع شمار قربانیان این بیماری به 11 هزار و  937 نفر افزایش یابد.

مکزیک

به گزارش آناتولی، وزارت بهداشت مکزیک نیز از افزایش 578 مورد جدید مرگ و میر ناشی از کووید-19 در طول یک روز گذشته خبر داد. مجموع کل قربانیان کرونا در این کشور به 36 هزار و 906 نفر رسیده است.

همچنین با ابتلای 6 هزار و 149 تن دیگر، مجموع کل مبتلایان به کرونا در مکزیک به 317 هزار و 635 نفر افزایش یافته است.
تاکنون 199 هزار و 129 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا نیز در این کشور بهبود یافته‌اند. اولین مورد ابتلا به کرونا در مکزیک روز 28 فوریه و اولین مورد فوتی نیز 19 مارس به ثبت رسید.

عربستان سعودی 

به گزارش روسیاالیوم، وزارت بهداشت عربستان سعودی امروز (پنج‌شنبه) در صفحه رسمی خود در توئیتر آمار ۲۴ ساعت گذشته درباره همه گیری کرونا منتشر کرد. وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد: ۲ هراز و ۷۶۴ مورد جدید به ویروس کرونا مبتلا شده که با آمار روز گذشته برابری می کند. بر اساس گزارش این وزارتخانه، تعداد کل مبتلایان به ۲۴۳ هزار و ۲۳۸ مورد افزایش یافته است و ۲ هزار و ۲۰۶ مورد در وضع وخیمی به سر می برند.

این وزارتخانه افزود: ۴۵ مورد از مبتلایان به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست داده و تعداد کل قربانیان به ۲ هزار و ۳۷۰ مورد رسیده است.همچنین با بهبود یافتن ۴ هزار و ۵۷۴ مورد جدید، تعداد کل بهبود یافتگان از بیماری کووید-۱۹ در عربستان از ابتدای شیوع به ۱۸۷ هزار و ۶۲۲ مورد افزایش یافته است.

ایران

اما در ایران سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح آخرین آمارها گفت: از دیروز تا امروز ۲۶ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۰۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۹۱۴ نفر از آنها بستری شدند.

وی با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۶۷ هزار و ۶۱ نفر رسیده است، تصریح کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳ هزار و ۶۰۸ نفر رسید.

وی بیان کرد: خوشبختانه تا کنون ۲۳۰ هزار و ۶۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

 لاری خاطر نشان کرد: ۳۴۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی، تاکنون دو میلیون و ۷۳ هزار و ۷۹۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه بستری بیماران در کل کشور افزایش داشته است، افزود: همانند روزهای گذشته استانهای آذربایجان های شرقی و غربی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مازندران و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.

 لاری گفت: استانهای تهران، فارس، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، همدان، یزد و خراسان شمالی نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

بیشتر بخوانید: 

روسیه پادتن کرونا را کشف کرد/کشتارگاه‌ها کانون جدید شیوع ویروس در برزیل

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1410929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =