بحران در تلویزیون الجزایر/ اخراج و عذرخواهی از مردم

ایسنا نوشت: سایت الجزیره در گزارشی به بررسی علل ضعف تولیدات تلویزیونی و رادیویی در کشور الجزایر پرداخته است.

در این گزارش می‌خوانیم: «رسانه های الجزایری به این مفتخرند که الجزایر کارگردانان، بازیگران و نویسندگانی شناخته شده و بااستعدادی در سطح جهانی دارد؛ در حالی که تولیدات داخلی در این کشور بسیار ضعیف است. این نشان می دهد که از استعدادها به درستی بهره گیری نشده است.

تحقیقاتی که در این زمینه توسط موسسه رسانه های دیداری و شنیداری این کشور انجام شده است، نشان می دهد که تولیدات هنر ی با واقعیت جامعه فاصله چشمگیری داشته و تکرار نیز در آن ها بسیار زیاد بوده است.

با وجود اینکه الجزایری ها در خارج از کشور و در سطح بین المللی جوایزی را کسب کرده اند اما سطح ضعیف تولیدات داخلی امری غیر قابل انکار برای آنهاست.

در ماه رمضان که خانواده های الجزایری اوقات زیادی را پای تلویزیون می گذرانند، موسسه دیداری شنیداری الجزایر به سبب شکایت های پی در پی مخاطبان از برنامه ها و سریال های پخش شده، به برخی از شبکه ها نسبت به محتوایشان که از نظر مخاطبان مناسب شرایط فرهنگی و اجتماعی آن ها نبوده، هشدار داده است.

این امر سبب شد تا مدیران شبکه ها افراد خاطی را اخراج کرده و از مردم عذرخواهی کنند اما باز هم مسئله تولیدات ضعیف تلویزیونی از چشم منتقدان دور نمانده است.

کمال زایت روزنامه نگار الجزایری در این زمینه گفته است: برای درک علت ضعف تولیدات تلویزیونی و رادیویی باید به کمی قبل تر برگردیم. در سال ۱۹۶۲ بعد از اینکه کشور استقلال یافت، بخش رادیو و تلویزیون به طور کامل در اختیار دولت قرار گرفت. سپس شبکه های مختلف با اهداف سیاسی بدون هیچ برنامه ریزی و طرح قبلی ایجاد شدند و همین امر سبب شده تا اکنون تولیداتی ضعیف را ازتلویزیون و رادیو الجزایر شاهد باشیم.

این روزنامه نگار در ادامه گفته است که شبکه های خصوصی هم بدون برنامه ریزی ایجاد شدند و شرکت های تولیدی برای کسب سود بدون توجه به محتوا به ساخت برنامه پرداخته اند.

محمد لوبار، رییس شورای نظارت بر رسانه های دیداری و شنیداری که از طرف رییس جمهور منصوب شده است امیدوار است که با همکاری هنرمندان و تولیدکنندگان و نیز با رعایت هنجارها و ارزش های اخلاقی و حرفه ای این کاستی ها در رادیو و تلویزیون الجزایر برطرف شود.

اما با توجه به اینکه تمام اختیارات این رسانه ها بر عهده دولت است، واضح است که تصمیم برای بهبود شرایط هم به خود دولت بستگی دارد و نه دیگران.»

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1411088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =