دادستان اصفهان مجوز برخورد با برگزارکنندگان مهمانی‌های پرجمعیت را صادر کرد

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان گفت: در حال حاضر تنها محدودیت‌های اعمال شده در شهر اصفهان، ممنوعیت برگزاری مراسم جشن و عزا به صورت خصوصی است و با دستور دادستان با متخلفان برخورد می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان : سید مهدی میرجهانیان اظهار داشت: محدودیت‌های هر شهر و استانی به صورت رسمی توسط ستادهای استانی مبارزه با کرونا اعلام می‌شود و سایر نهادها این محدودیت‌ها را بررسی و اجرا می‌کنند.

وی با بیان این که در صورت وخیم شدن شرایط، ناچار به تعطیلی مشاغل پر خطر هستیم، گفت: خوشبختانه شهر اصفهان در وضعیت قرمز قرار ندارد و تالارها، رستوران‌ها، باشگاه‌های ورزشی و استخرها با نظارت جدی تیم‌های بهداشتی می‌توانند به کار خود ادامه دهند. در صورت مشاهده تخلف در این مشاغل و دیگر اصناف، با جدیت اقدام به پلمب خواهیم کرد.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان افزود: در حال حاضر تنها محدودیت وضع شده در شهر اصفهان، ممنوعیت برگزاری مجالس ختم در مساجد، عقد و عروسی و میهمانی‌های پرجمعیت در باغ‌ها و منازل شخصی است که نیازی به دریافت مجوز ندارند، اما دادستانی اصفهان با توجه به شرایط موجود این اختیار را به تیم‌های نظارتی ما داده است که در صورت مشاهده برگزاری چنین مراسم‌هایی با متخلفین برخورد شده و برگزاری این دست از مراسم‌ها، اقدام علیه بهداشت عمومی تلقی شود. خوشبختانه ستاد مبارزه با کرونا و اداره کل ارشاد اصفهان آموزش‌های لازم را جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام داده‌اند و از این پس مشاهده تخلف، دارای جرائم قانونی است.

وی با اشاره به پرخطر بودن باشگاه‌های ورزشی و استخرها و لزوم رعایت موارد بهداشتی در این اماکن گفت: باشگاه‌های ورزشی و استخرها موظف به خدمترسانی با ۵۰ درصد ظرفیت خود هستند و باید تمامی مسائل بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از وسایل بهداشتی شخصی در این اماکن رعایت شود. متاسفانه در اکثر این باشگاه‌ها این موارد رعایت نمی‌شود و باشگاه‌های ورزشی هم با توجه به فعالیت‌های شدید آن و بالا رفتن میزان تنفس و تعرق، از خطرناک‌ترین مراکز انتقال ویروس شناخته می‌شود. اگر ستاد استانی مبارزه با کرونا تشخیص دهد که باز بودن این مراکز به سلامت عمومی جامعه زیان جدی خواهد رساند با تعطیلی مواجه خواهند شد.
میرجهانیان اضافه کرد: ادارات و سازمان‌های دولتی می‌توانند با تمام ظرفیت خود خدمت رسانی کنند و شهر اصفهان در وضعیتی قرار ندارد که قانون حضور دو سوم کارمندان در این مراکز به اجرا درآید اما سازمان امور استخدامی دستورالعملی را ابلاغ کرده که برخی سازمان‌ها و ارگان‌ها به صورت دورکاری به کار خود ادامه دهند.
46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1411550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =