واریز یک‌ میلیارد ریال حق بیمه هنرمندان استان از صندوق اعتباری هنر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از واریز بالغ بر یک میلیارد ریال حق بیمه تأمین اجتماعی فروردین‌ماه هنرمندان استان از طرف صندوق اعتباری هنر خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از چهارمحال و بختیاری: ابراهیم شریفی ضمن اعلام این خبر افزود: تاکنون حق بیمه تأمین اجتماعی فروردین ماه سال جاری ۶۰۰ نفر از هنرمندان استان توسط صندوق اعتباری هنر به سازمان تأمین اجتماعی و شماره شبای درج شده در پروفایل هنرمند واریز شده است.
وی ادامه داد: در راستای همیاری، همدلی و پشتیبانی از هنرمندان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی برای ترمیم و جبران خسارت‌های ناشی از شیوع و گسترش ویروس کرونا، صندوق اعتباری هنر هماهنگی‌های لازم را با سازمان تأمین اجتماعی  برقرار نمود که سهم حق بیمه سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ اعضای خود را پرداخت کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این امر شامل هنرمندانی شد که تا پایان اسفند ماه ۱۳۹۸ دارای قرارداد بیمه فعال بوده‌اند، لذا صندوق اعتباری هنر در گام اول حق بیمه و سرانه درمان فروردین ماه سال جاری ۲۲۰ نفر از هنرمندان استان چهارمحال و بختیاری که هیچ اقدامی برای اخذ فیش انجام نداده بودند بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال را به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز کرد.
شریفی توضیح داد: در گام دوم، حق بیمه فروردین‌ماه سال جاری ۳۸۰ نفر از هنرمندان این استان که فیش پرداخت از سازمان تأمین اجتماعی دریافت کردند و بعد از اطلاع‌رسانی‌های آن صندوق اقدام به پرداخت مستقیم کردند از سوی صندوق بالغ بر ۷۱۰ میلیون ریال به حساب آن افراد واریز شد و مبلغ سرانه درمان این گروه نیز متعاقباً به حساب آنان واریز می‌شود.
وی با اشاره به واریز حق بیمه اردیبهشت‌ و خردادماه سال جاری هنرمندان بیان کرد: پیرو هم‌آوایی و موافقت انجام شده صندوق اعتباری هنر با سازمان تأمین اجتماعی، دفترچه درمان هنرمندان تا پایان مردادماه ۱۳۹۹ دارای اعتبار است و بر اساس زمان‌بندی حق بیمه اردیبهشت و خرداد آن دسته از هنرمندانی که فیش پرداخت حق بیمه این دو ماه را دریافت نکرده‌اند به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز خواهد شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: صندوق اعتباری هنر، حامی و پشتیبان هنرمندان است که با توجه به اقداماتش در پرداخت سهم حق  بیمه فروردین ماه سال جاری، سوابق پرداختی اعضا از طریق سامانه سوابق سازمان تأمین اجتماعی قابل پیگیری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1411665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =