۵ نفر
۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
مصالح ساختمانی گران شد

نتایج طرح آمارگیری از قیمت مصالح ساختمانی در استان تهران در نیمه‌ دوم سال ۹۸ حکایت از رشد نرخ این محصولات دارد که بیشترین افزایش قیمت مربوط به ورق مس با ۸۲.۵ درصد است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نتایج طرح آمارگیری از قیمت مصالح ساختمانی در استان تهران در نیمه‌ی دوم سال ١٣٩٨ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

مقایسه متوسط قیمت تمامی ١٧٩ قلم مورد آمارگیری این دوره نسبت به دوره قبل، نشان می‌دهد که «ورق مس» با ٨٢.٥ درصد دارای بیش‌ترین افزایش و «گونی چتایی ٧×٤٠» با ١٧.٧ درصد دارای بیش‌ترین کاهش بوده‌اند. مقایسه‌ با دوره‌ مشابه سال قبل نیز نشان می‌دهد که بیش‌ترین افزایش قیمت مربوط به «ورق مس» با١٢٠.٩ درصد و بیش‌ترین کاهش قیمت مربوط «پروفیل برنزی توپر» با ٦٤.٧ درصد بوده است.

مقایسه متوسط قیمت ١٠ قلم مهم مورد آمارگیری این دوره نسبت به دوره قبل که در جدول زیر آمده است، نشان می‌دهد که «تیرآهن نمره‌ ١٦» با ٥٠.٧ درصد دارای بیش‌ترین افزایش و «گونی چتایی ٧×٤٠» با ١٧.٧ درصد دارای بیش‌ترین کاهش بوده‌اند. مقایسه‌ با دوره‌ مشابه سال قبل نیز نشان می‌دهد که بیش‌ترین افزایش قیمت مربوط به «سنگ پلاک صیقلی تراورتن سفید-درجه‌ یک» با ٨٢.٥ درصد و بیش‌ترین کاهش قیمت مربوط «گونی چتایی ٧×٤٠» با ٦.٨ درصد بوده است.

۲۲۳۲۲۵
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1411750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =