افزایش آمار مبتلایان به کرونا در مناطق سفید گیلان؛ ۲۰ درصد بیماران مسافر هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در مناطق سفید استان گفت: ۲۰ درصد بیمارانی که در مراکز درمانی بستری شدند مسافران و گردشگران بودند.

به گزارش خبرآنلاین از گیلان : ارسلان سالاری امروز در اجلاس غیرحضوری روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با وزیر بهداشت و درمان با اشاره به وضعیت گیلان در نخستین روزهای شیوع کرونا در این استان اظهار داشت: آمار مبتلایان به کرونا در روزهای نخست بسیار بالا بود اما با تلاش کادر درمان و همکاری مردم شاهد سیر نزولی کرونا در گیلان بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به سیر صعودی کرونا در روزهای اخیر در گیلان ابراز داشت: حدود ۷۸ بیمار مشکوک به بیماری کرونا در طول ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان گیلان بستری شدند و ۶۳ بیمار نیز مرخص شدند.

سالاری عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حضور در تجعمات مختلف و افزایش ورود مسافران به گیلان را جزو عوامل موثر در افزایش آمار مبتلایان به کرونا دانست و بیان کرد: درحال حاضر ۳۱۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی استان بستری هستند.

وی ضمن قدردانی از زحمات و حمایت وزیر بهداشت و درمان تصریح کرد: ایشان در کنار تمام سختی‌ها و گرفتاری‌های ناشی از این بیماری به ما درس فداکاری، مقاومت، عشق و محبت دادند لذا از ایشان درخواست داریم که دستورات لازم را جهت تعیین تکلیف قرارداد پرستارانی که در روزهای اوج کرونا به کمک کادر درمان آمدند را ابلاغ کنند.

سالاری با اشاره به موضوع کمبود نیروی انسانی و پرستار در مراکز درمانی استان گیلان خاطرنشان کرد: آمار مبتلایان به کرونا در این ماه نسبت به ماه‌های گذشته دو برابر شد البته ۲۰ درصد بیمارانی که در بخش‌های مختلف مراکز درمانی بستری شدند و یا به‌صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند در واقع مسافران و گردشگران بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزایش آمار مبتلایان به کرونا در مناطق سفید استان خبر داد و بیان کرد: آمار مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان‌های سفید، روستاها و یا مناطق کوچک‌تر افزایش یافت که نشان می‌دهد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند.

 در این اجلاس هر یک از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور جزئیات شیوع و کنترل بیماری کرونا در سطح استان خود را تشریح کرده و مطالبات و دغدغه‌های مربوطه را نیز به وزیر بهداشت و درمان ارائه دادند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1412383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =