بیماران کرونایی چه هزینه‌ای را در مراکز تأمین اجتماعی پرداخت می‌کنند؟

تسنیم نوشت: کارشناس اداره کلینیک درمان استان تهران با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز، ۷ هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز تأمین اجتماعی استان تهران بسترش شده‌اند، فرایند درمان بیماران مبتلا به کرونا و هزینه پرداختی آنها را تشریح کرد.

احمد رضا خزاعی با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان تهران به بیماران مبتلا به کرونا اظهار کرد: در اسفند ماه سال گذشته و همزمان با شیوع ویروس کرونا اقداماتی برای ارائه خدمات به این افراد در دستور کار حوزه درمان تأمین اجتماعی استان تهران قرار گرفت و در همان ابتدا بخش اورژانس بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان جداسازی شد.

وی تصریح کرد: شرایط مراجعه بیماران کرونا تا اواسط خرداد ماه رو به کاهش بود اما متاسفانه از اواخر خرداد، حجم ورودی‌ها به مراکز تأمین اجتماعی استان تهران افزایش چشمگیری داشت و بر اساس آمار از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز، ۷ هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به این ویروس در مراکز تأمین اجتماعی استان تهران بسترش شده‌اند که از این تعداد ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار ترخیص شده‌اند.

کارشناس اداره کلینیک درمان استان تهران با بیان اینکه ۱۰ بیمارستان و مرکز درمانی تأمین اجتماعی در استان تهران درگیر بیماری کرونا هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۰۰ بیمار در این مراکز بستری هستند و فرآیند درمانی خود را طی می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیمه شدگان تأمین اجتماعی به‌صورت رایگان در ارتباط با بیماری کرونا در مراکز درمانی تأمین اجتماعی بستری می‌شوند، افزود: سایر بیماران نیز ۱۰ درصد از فرانشیز مصوب وزارت بهداشت را پرداخت می‌کنند همچنین اکثریت مراجعه‌کنندگان به صورت رایگان تحت درمان قرار می‌گیرند.

خزاعی در پایان ضمن اشاره به اینکه ۱۰ هزار نفر در مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان تهران فعالیت می‌کنند، گفت: از این تعداد حدود ۵۰۰ نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند که متأسفانه از این تعداد ۳ نفر شامل یک پزشک و دو پرستار جان خود را از دست داده‌اند.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1412619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =