فعالیت 13 پایگاه امداد ونجات جاده ای در استان مرکزی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از استقرار و فعالیت ۱۳ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در استان برای خدمات رسانی به مسافران در محورهای مواصلاتی خبر داد.

محمد محمدی در گفتگو با خبرآنلاین استان مرکزی ، با بیان مطلب فوق افزود :  استان مرکزی در خصوص امداد جاده‌ای جز استان‌هایی است که از وضعیت مناسبی برخوردار است و هلال احمر استان در زمینه امداد و نجات جاده‌ای، دارای امکانات خوبی چون خودرو امدادی ، بسته کامل سبک نجات ، آمبولانس و... برای ارائه خدمات می باشد .

وی به پیگیری راه اندازی پایگاه امداد جاده‌ای مربوط به اتوبان ساوه به همدان و پایگاه نیمور محلات در سال جاری اشاره کرد و گفت : در حال حاضر تمرکز نسبت به استفاده بهینه از امکانات موجود در استان در خصوص امداد هوایی است و بر اساس تفاهمی که با اورژانس هوایی استان انجام شده ، هر حادثه‌ای که نیاز به امداد هوایی داشته باشد ، همکاری لازم را به عمل می‌آورند.

محمدی با بیان اینکه انتقال مصدومان حوادث جاده‌ای استان مرکزی به مراکز درمانی در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۶۰ درصدی مواجه بوده است ،ادامه داد : مأموریت‌های جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی در حوادث جاده‌ای در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۳۷ درصدی همراه بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون مجموع ماموریت‌های جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی شامل حوادث جاده‌ای، کوهستان، برف و کولاک ۲۰۵ مورد بوده است ، گفت :  از این تعداد ، 150 مأموریت مربوط به حوادث جاده‌ای بوده که از این تعداد مأموریت ۷۴ نفر به مراکز درمانی انتقال پیدا کردند و ۴۵۹ نفر از هلال احمر استان خدمات امداد و نجات دریافت کردند.

محمدی بیان کرد : انتقال مصدومان حوادث جاده‌ای استان مرکزی به مراکز درمانی در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۶۰ درصدی مواجه بوده است.همچنین تعداد عملیات‌های رهاسازی مصدومان ۲۳ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه با افزایش ۳۷ درصدی مواجه بوده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1413079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =