نصب سامانه هواشناسی هوشمند در ایستگاه تحقیقات انگور تاکستان

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین از نصب و راه اندازی سامانه هواشناسی هوشمند در ایستگاه تحقیقات انگورتاکستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ بابک قرالی، رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین گفت: در راستای الگوسازی روشهای نوین باغبانی، پس از احداث سازه سایه بان در ایستگاه تحقیقات انگور تاکستان، این مرکز با همکاری و حمایت های موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، دو سامانه هواشناسی هوشمند در زیر سایه بان و در خارج از سایه بان ودر محوطه باغ انگور ایستگاه نصب و راه اندازی کرده است.
او اظهار کرد: سامانه زیر سایه بان سه فاکتور دما، نور ورطوبت و سامانه خارج از سایه بان، علاوه بر این سه فاکتور، سرعت و جهت وزش باد را نیز اندازه گیری می کند.
قرالی بیان کرد: از مهمترین ویژگی های این سامانه این است که داده های هواشناسی را هر چهار دقیقه یک بار بروز رسانی کرده  وبه صورت برخط در اختیار کاربران تعریف شده در هر نقطه از جهان قرار می دهد.
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی، پایش لحظه ای پارامترهای محیطی ایستگاه از جمله دما، رطوبت، نور و سرعت و جهت وزش باد، پایش ساعتی، روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه پارامترهای محیطی، پایش از راه دور توسط اپ مدیریت سامانه، قابلیت پایش از راه دور توسط کامپیوتر ولب تاپ های شخصی، گزارش گیری برخط وضعیت شرایط محیطی و فاکتورهای هواشناسی با داشبورد مدیریتی اختصاصی و قابلیت افزودن مجموعه سنسورهای پایش جدید برای ایستگاه را از دیگر ویژگی های این سامانه هواشناسی هوشمند برشمرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1413081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =