گورستان 100 ساله گمشده سیاه پوستان، در یک پارکینگ پیدا شد!

در کلیرواتر هایتز (Clearwater Heights) و در فلوریدا، شایعات دیرینه‌ای پخش شده بود مبنی بر اینکه گورستانی گمشده متعلق به سیاه پوستان آمریکا وجود دارد که در هنگام نقل ‌مکان کلیسای باپتیست سنت متیو در دهه ۱۹۵۰ به حال خود رها شده است.

هنگامی‌که باستان شناسان از رادار زمین نفوذ برای رصد مکانی که قبلاً قبرستان کلیسا بود استفاده کردند، به آن‌ها ثابت شد که این شایعات درست بوده و اکنون این مکان به یک پارکینگ روباز تبدیل ‌شده که متعلق به کمپانی فرنک‌کروم (FrankCrum) است.

باستان شناسان تنها حدود یک‌پنجم از ۲.۵ هکتار مساحت گورستان قدیمی را مورد بررسی قرار دادند، اما نتایج بررسی همین مقدار کم هم کشف ۷۰ شی با اندازه و شکل صحیح قبر را نشان می‌دادند. با توجه به اینکه بخش کوچکی از منطقه‌ مورد بررسی قرار گرفته است، به نظر می‌رسد که قبرهای دیگری وجود داشته باشد که هنوز کشف نشده‌اند.

عکس: این اسکن سه‌بعدی، مکان‌ گورهای ناشناخته را نشان می‌دهد که زمانی متعلق به قبرستان صهیون بودند، یک گورستان متعلق به سیاهان آمریکا که در سال ۱۹۰۱ در تمپا (Tampa) تأسیس شد و سال گذشته دوباره کشف شد. (عکس از دانشگاه فلوریدای جنوبی)

این کلیسا در سال ۱۹۰۹ ساخته شد و زمینی که در آن قرار داشت، در سال ۱۹۵۵ فروخته شد. در زمان فروش تلاش شد تا افرادی که در آنجا دفن شده‌اند به گورستان سیاهان دیگری در شهری به نام دوندین منتقل شوند. همه قبرهای دارای نشان جابجا شدند و ظاهراً قبرهای بدون علامت نادیده گرفته ‌شدند.

از همان ۵۰ سال گذشته تاکنون، این زمین مورد استفاده صنف‌های مختلفی از جمله یک فروشگاه، یک شرکت فناوری و یک ساختمان اداری قرار گرفته است. کمپانی فرنک‌کروم، صاحب فعلی این ملک، آن را در سال ۲۰۰۴ خریداری کرد و هیچ تصوری از وجود قبور نداشته است. امسال این چهارمین بار است که یک قبرستان سیاهان آمریکا در منطقه تمپا کشف ‌شده است.

همه ‌چیز در ژوئن سال ۲۰۱۹ آغاز شد، هنگامی‌که روزنامه تایمز وجود اولین و قابل ‌توجه‌ترین آن‌ها یعنی گورستان صهیون واقع در خیابان فلوریدای شمالی در تمپا را گزارش داد. یک محقق گورستان به نام ری رید گفت که گواهی فوتی را دیده که محل دفن آن قبرستانی به نام صهیون می‌باشد که تاکنون اسم آن را نشنیده است. این خبرنگار و یکی از همکارانش ماه‌ها به تحقیق پرداختند و در نهایت کشف کردند که اولین قبرستان تماماً متعلق به افراد سیاه‌پوست، در سال ۱۹۰۱ تأسیس شد و حدود ۸۰۰ نفر در آنجا دفن شده‌اند.

باستان شناسان از رادار زمین‌نفوذ در خیابان فلوریدای شمالی که گورستان در آن قرار دارد استفاده کردند و شواهدی از حدود ۲۰۰ قبر را در آنجا پیدا کردند. قبرستان بعدی که کشف شد قبرستان ریجوود است که آن‌ هم در شهر تمپا واقع ‌شده است. رید به همان دو گزارشگر که به جستجوی صهیون مشغول کار بودند، خبر داد و درحالی‌که مشغول کار بودند، رید با شواهدی مبنی بر اینکه ممکن است یک قبرستان دیگر در زیر دبیرستان کینگ در تمپا وجود داشته باشد به حوزه‌ی آموزشی (آمریکا) محلی رفت.

حوزه‌ی آموزشی (آمریکا) اطلاعاتی را در اختیار آن‌ها گذاشت و معلوم شد که آن مکان یک گورستان گدایان بوده است که در حدود ۲۶۷ قبر را در خود جای‌ داده است، همچنین رادار نشان داد که ۱۴۵ عدد از آن‌ها هنوز پر هستند. بیشتر افرادی که در آنجا دفن شده‌اند، سیاه‌پوست‌های آمریکا بودند. از زمان کشف، این مدرسه حصارهایی را در اطراف منطقه قرار داده است تا مراحل بعدی مشخص شود.

سومین قبرستان از چهار مورد کشف ‌شده، گورستان کالج هیل (College Hill) در تمپا است. پس از احساس ناشی از کشف قبرستان صهیونیستی، یک زن به یکی از خبرنگاران، پل گزو، مراجعه کرد تا ببیند آیا او را دریافتن گور مفقودالاثر عمویش یاری می‌کند یا نه. گزو گهگاهی چیزهایی از یک گورستان در نزدیکی حاشیه شهر یبور (Ybor)، که ممکن است در نزدیکی گورستان کلوپ ایتالیا باشد، شنیده بود. او پس از انجام تحقیقات بیشتر، گورستان کالج هیل را پیدا کرد، قبرستانی که برای سیاه‌پوست‌های آمریکا و کوبایی‌ها بوده که در اوایل قرن بیستم ساخته ‌شده و بیش از ۱۰۰ قبر در آنجا قرار داشت.

این کشف، انگیزه آن‌ها را برای کشف کلیرواتر هایتز برانگیخت. همان‌طور مانند کالج هیل، مردم در کلیرواتر هایتز چیزهایی در رابطه با یک گورستان در حال حاضر ناشناخته برای سیاه‌پوست‌های آمریکا در شهر خود شنیده بودند، بنابراین آن‌ها به گزو مراجعه کردند تا ببینند آیا او می‌تواند حقیقت را پیدا کند یا خیر. در اکثر مناطق، محلی‌ها نمی‌توانستند نام آن یا مکان احتمالی آن را به خاطر بیاورند، اما به یاد می‌آوردند که اعضای خانواده‌شان احتمالاً در آنجا دفن شده‌اند.

عجیب نیست که سیاه‌پوستان آمریکایی، هنوز که هنوز است از تبعیض نژادی شکایت دارند. این مورد و یافته‌های این چنینی، تنها موارد کوچکی از هزاران ظلمی است که به این قشر روا داشته شده. قبرستان‌هایی که حتی نام و نشان درستی هم نداشته‌اند!

منبع: لست سکند

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1413082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =