علما ، استادان و طلاب حوزه های علمیه تهران در محکومیت کشتار مسلمانان در کشورهای اسلامی در حوزه علمیه مروی تجمع کردند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در این تجمع که از ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 17 فروردین ماه 1390 با حضور آیت الله مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر رشاد، رئیس شورای مدیریت حوزه های علمیه استان تهران و جمع کثیری از علما، فضلا و طلاب حوزه های علمیه تهران برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزاری این تجمع را اقدامی برای رساندن فریاد مظلومانه مردم تحت ستم بحرین به گوش جهانیان خواند و افزود: سرکوب ها ضد مردم مظلوم بحرین با هدایت و پشتیبانی استکبار جهانی صورت می گیرد.

وی با تاکید بر این که تحولات در بحرین به هیچ وجه مذهبی و فرقه ای نیست، اضافه کرد:20درصد جمعیت بحرین که به بیگانگان وابسته هستند بر80 درصد جمعیت این کشور که مستقلند حکومت می کنند و تحولات اخیر در این کشور به گروه خاصی اختصاص ندارد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با انتقاد از برخورد دوگانه استکبار جهانی در قبال اوضاع بحرین گفت: استکبار جهانی با مطرح کردن موضوعات فرقه ای، حضور عربستان را در بحرین مشروع جلوه می دهد.

حجت الاسلام ذوالنور تأکید کرد: این حرکات بی نتیجه و مذبوحانه است و استکبار جهانی نمی تواند جلوی بیداری اسلامی را بگیرد.

پس از سخنرانی آقای ذوالنور ، حجت الاسلام و المسلمین رشاد رئیس شورای مدیریت حوزه های علمیه استان تهران و رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ضمن تشکر از حضور طلاب و علما در این تجمع، برای شهدای انقلاب بحرین آرزوی مغفرت و علو درجات نمودند.

سپس طلاب و علمای حاضر در این تجمع با سردادن شعارهایی چون  مرگ بر اسرائیل ، مرگ بر آمریکا، مرگ بر حکام وابسته، با مردم مظلوم کشور بحرین و سایر کشورهای اسلامی ابراز همدردی کردند. 

در انتهای این مراسم مداح اهل بیت(ع) حاج سعید حدادیان برای حضار به ذکر مصایب خاندان عصمت و طهارت، به ویژه حضرت صدیقه طاهره فاطمه الزهرا(س) پرداخت.

لازم به ذکر است علاوه بر حوزه های علمیه تهران، حوزه های علمیه سراسر کشور  نیز امروز در اعتراض به کشتار مسلمانان بحرین و یمن، کلاس های درس خود را تعطیل کردند و تجمعاتی برپا نمودند.

/30

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 141324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صبوری IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    باری رفاه خانواده های شهدا جانبازان وازادگان امتیازی چون طلایه وشیان وپونک ومشهد و....که برای سپاه هست این خانوادههاهم بتوانند حداقل ارامشی را داشته باشند