۳۷۲ میلیون دلار کالا از سیستان و بلوچستان صادر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: ۳۷۲ میلیون دلار کالا در سه ماهه نخست امسال از گمرکات و بازارچه‌های مرزی این استان صادر شده است.

به گزارش خبرآنلاین  به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، داوود شهرکی اظهار داشت: کل صادرات سیستان و بلوچستان در این مدت از گمرگات و بازارچه‌های مرزی با احتساب منطقه آزاد چابهار به وزن ۳۰۰ هزار و ۷۰۰ تن به ارزش ۳۷۲ میلیون دلار بوده است.

وی افزود: میزان کالاهای صادراتی سیستان و بلوچستان در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ وزن ۲۰ درصد کاهش و از لحاظ ارزش ۴۴ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان میزان صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی این استان را بدون احتساب منطقه آزاد چابهار ۳۶۹ میلیون دلار عنوان کرد.

وی مصالح ساختمانی (سیمان)، میوه، نخود خام، گاز، گوگرد، خرما و صیفی‌جات، پودر لباسشویی، قیر، محصولات سرامیکی و کیسه پلاستیکی را از جمله اقلام عمده صادراتی بیان کرد که به کشورهای پاکستان، افغانستان، ترکیه، کویت و امارات صادر شده است.

شهرکی گفت: ۴۶ درصد کالاها از گمرکات، کمتر از یک درصد از منطقه آزاد و ۵۳ درصد کالاها از بازارچه‌های مرزی استان صادر شده که نشان از نقش مهم بازارچه‌های مرزی در توسعه صادرات غیرنفتی دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1413627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =