۷۴ هزار نفر در استان فارس مشمول بیمه بیکاری شدند/ مشکلات جاماندگان برطرف می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با اشاره به ثبت‌نام ۸۹ هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری ناشی از کرونا گفت: حدود ۷۴ هزار نفر مشمول این بیمه شدند که فرایند پرداخت بیمه به آنها در حال انجام است.

به گزارش خبرآنلاین از فارس : سهراب  مختاری  با اشاره به ثبت‌نام ۸۹ هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری ناشی از کرونا اظهار داشت: حدود ۷۴ هزار نفر مشمول این بیمه شدند که فرایند پرداخت بیمه به آنها در حال انجام است. 

وی با بیان اینکه سامانه قبلی مسدود شده است، گفت: در استان فارس به عنوان یکی از استان‌های پایلوت سامانه روابط کار و زیر سامانه بیمه بیکاری راه‌اندازی شده که ثبت‌نام از طریق آن آغاز شده است. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با بیان اینکه ابتدا ۱۰ رسته شغلی برای دریافت بیمه بیکاری معرفی شده بود که پس از بررسی به ۱۴ رسته افزایش یافت، بیان کرد: تمامی افرادی که در دی ماه سال ۹۸ بیمه پرداخته باشند و از اسفندماه سال گذشته تا اردیبهشت امسال کار خود را از دست داده باشند، مشمول بیمه بیکاری قرار گرفتند. 

مختاری در پاسخ به این سوال که برای افراد جامانده چه تدابیری اندیشیده شده است، تصریح کرد: این افراد در سه گروه دسته‌بندی شدند، دسته نخست  افرادی که قادر به ثبت نام در سامانه نشده بودند که مشخصات آنها در ۴ نوبت  از ادارات جمع‌آوری و به وزارت کار ار سال شد. 

وی عنوان کرد: دسته دوم  افرادی که در سامانه ثبت نام کرده بودند و پیامک اعلام شماره حساب و شبا به آنها ارسال شده بود اما با وجود بارگذاری شماره‌های خواسته شده هنوز وجهی دریافت نکرده‌اند که برای رفع مشکل پیگیری شده و بناست که مشکل آنان رفع و با پیامک به این افراد اعلام شود. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: دسته سوم افرادی که با وجود ثبت‌نام در سامانه و دریافت کد رهگیری دیگر هیچ‌گونه پیامکی برای آنها ارسال نشده و قادر به ثبت شماره حساب و  شبا در سامانه نبوده‌اند که برای این موارد هم با وزارت کار مکاتبه شده است. 

مختاری بیان کرد: وزارت کار درباره دسته سوم اعلام کرده که از ۵ مردادماه درخواست این افراد بررسی می‌شود و در صورتی که مشمول مقررات شوند، پیامکی برای انجام ادامه فرایند برای آنها ارسال می‌شود. 

وی در پاسخ به این سوال که "با شیوع دوباره بیماری در استان فارس ممکن است عده‌ای پس از این قانون بیکار شده باشند، تکلیف این افراد چیست؟" گفت: افرادی که از یکم خردادماه به بعد بیکار شدند باید وارد سامانه جامع روابط کار و سامانه بیمه بیکاری شده و اقدام به ارائه درخواست کنند. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس افزود: درخواست آنان به صورت آنلاین  توسط کارشناسان اداره کار بررسی و به نمایندگان تامین اجتماعی ارجاع داده می‌شود که پس از بررسی و تایید نهایی مقرری آنها  برقرار و به حسابشان  واریز می‌شود. 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1414183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =