بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی کدامند؟

انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت تحصیلی از دغدغه‌های اصلی تمام دانشجویانی است که خواهان برخورداری از امکانات متنوع آموزشی هستند.

در این مطلب به بررسی شرایط تحصیل در کانادا، استرالیا و قبرس به عنوان سه مقصد اصلی مهاجرت تحصیلی در میان دانشجویان ایرانی می‌پردازیم.

مهمترین نکاتی که برای مهاجرت تحصیلی باید بدانید

امروزه بسیاری از دانشجویان برای دستیابی به فرصت‌های بهتر آموزشی و شغلی قصد مهاجرت تحصیلی به دانشگاه‌های برتر سراسر دنیا را دارند. با این‌حال این مسیر دارای پیچیدگی‌هایی همچون انتخاب کشور مناسب برای تحصیل است. اگرچه شرایط تحصیلی و اهداف هر فرد با دیگری متفاوت است، همچنان مسائلی عمومی وجود دارد که در انتخاب همگان تاثیرگذار است. از مهم‌ترین این نکات می‌توان به هزینه تحصیل و متوسط هزینه زندگی، رتبه‌بندی دانشگاه‌ها، محیط فرهنگی، فاصله تا کشور محل زندگی و حتی آب و هوا اشاره کرد. سه کشور کانادا، استرالیا و قبرس با توجه به این موارد برای دانشجویان بین‌المللی به ویژه دانشجویان ایرانی مقصد مناسبی برای تحصیل هستند که در ادامه یکایک آن‌ها را بررسی می‌کنیم. همچنین شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با شرایط مهاجرت تحصیلی به این کشورها و سنجش شانس قبولی خود با ما تماس بگیرید. موسسه مشاوران ادب با پنج سال سابقه درخشان در این زمینه، شما را از ابتدا تا انتهای این مسیر همراهی کرده و به پرسش‌هایتان پاسخ خواهد داد.

تحصیل در کانادا

فرقی نمی‌کند که دانش‌آموز باشید یا دانشجو و یا حتی خواهان یادگیری مهارت‌های عملی برای ورود به بازار کار، در هر صورت تحصیل در کانادا انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. محیطی چند فرهنگی با تنوع قومیتی گسترده نخستین جاذبه کشور کانادا است که آن را برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل به مقصدی مناسب برای تحصیل می‌کند. علاوه بر آن سیستم آموزشی این کشور از استانداردهای برتر جهانی برخوردار بوده به نحوی که شش دانشگاه برتر کانادا همچون دانشگاه تورنتو، مک‌گیل، بریتیش کلمبیا و ... در رتبه‌بندی موسسه QS جایگاه زیر ۱۰۰ را کسب کرده‌اند. همچنین تحصیل در کانادا به مراتب به صرفه‌تر از تحصیل در کشورهایی چون ایالات متحده و یا بریتانیا بوده و دانشجویان اجازه کار ۲۰ ساعت در هفته همزمان با تحصیل دارند. البته یکی از بهترین مزایای تحصیل در این کشور که آن را در میان دانشجویان بین‌المللی محبوب ساخته، وجود طیف متنوعی از رشته‌های عملی و یا همراه با کارآموزی است که از طریق کالج‌ها ارائه شده و هزینه کمتری نسبت به دانشگاه‌های این کشور دارند. مزیت این رشته‌های این است که افراد پس از پایان تحصیلات دو ساله در کالج به سادگی می‌توانند وارد بازار کار شوند. لازم به ذکر است که کانادا طبق شاخص وضعیت زندگی سازمان ملل یکی از ده کشور برتر جهان بوده و از استانداردهای رفاهی بالایی برای زندگی برخوردار است.

تحصیل در استرالیا

زندگی و تحصیل در کشوری به وسعت یک قاره در میانه آب‌های اقیانوس آرام و هند که بستر یکی از متنوع‌ترین گروه‌های جانوری و گیاهی است و محفل مکتشفان و مخترعان بسیاری در طول تاریخ بوده، بدون شک از جذابیت منحصر به فردی برخوردار است. تحصیل در استرالیا مزایای متنوعی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به امکانات پژوهشی گسترده، آموزش‌های عملی نوآورانه، امکان اشتغال در هنگام تحصیل و حتی پس از آن، امنیت و ثبات وضعیت اقتصادی و البته برخورداری از سیستم آموزشی متناسب با استانداردهای برتر دنیا اشاره کرد. در واقع هفت دانشگاه برتر استرالیا در رتبه‌بندی موسسه QS جایگاه زیر ۱۰۰ را کسب کرده‌اند و در حال حاضر بیش از ۸۶۰ هزار دانشجوی بین‌المللی در این کشور به تحصیل مشغول هستند. جانورشناسی، علوم تغذیه و مهندسی فضای طبیعی از رشته‌های پرمتقاضی تحصیل در استرالیا هستند.

تحصیل در قبرس

قبرس جزیره‌ای در دریای مدیترانه است که به دو بخش شمالی (تحت حاکمیت ترکیه) و جنوبی (تحت حاکمیت یونان) تقسیم شده است. دو زبان یونانی و ترکی به همراه انگلیسی زبان‌های اصلی مردم آن را تشکیل می‌دهند. وقتی صحبت از مهاجرت تحصیلی در میان است، کشور قبرس شاید مقصد متداول و دلخواهی در میان دانشجویان نباشد، اما در واقعیت این کشور به ویژه برای دانشجویان ایرانی به چندین علل بسیار مناسب است. مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل و زندگی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در این کشور است، به طوریکه متوسط شهریه دانشگاه‌ها حدود ۲۴۰۰-۲۸۰۰ یورو بوده و هزینه‌های زندگی برای دانشجویان بین‌المللی به طور متوسط ۴۰۰ یورو است. آب‌ و هوای معتدل، امنیت اجتماعی، الزامی نبودن مدرک زبان انگلیسی، عبور و مرور بدون نیاز به اخذ ویزا و امکان مهاجرت همراه با خانواده از دیگر مزایای تحصیل در قبرس است. همچنین با وجود اینکه دانشگاه‌های این کشور در رتبه‌های برتر جهانی قرار ندارند، اما دانشجویان می‌توانند در برنامه تبادل دانشجویی با دانشگاه‌های برتر آمریکایی، کانادایی، انگلیسی و ... شرکت کنند.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1414831

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =