نگرانی از افزایش بیماران کرونایی و کمبود امکانات درمانی در قزوین

معاون سیاسی استاندار قزوین گفت: ظرفیت تخت‌های آی سی یو در بیمارستان‌ها پر شده است و در زمینه تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی با مشکل مواجه هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ منوچهر حبیبی، جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین گفت: با توجه به آمار بالای مبتلایان به کرونا، ظرفیت تخت‌های آی سی یو در بیمارستان‌ها پر شده و در زمینه تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی با مشکل مواجه هستیم که این موضوع نگران کننده است.
حبیبی افزود: وضعیت شهرستان‌های تاکستان، قزوین و بویین زهرا از نظر شیوع ویروس کرونا قرمز است و برخی محدودیت‌ها به مدت ۲هفته در آن‌ها اعمال می شود.
او اضافه کرد: برگزاری مراسم عروسی و عزا و تجمعات غیر ضروری عامل اصلی شیوع بیماری کرونا در استان و مخصوصا شهرستان تاکستان است که باید اینگونه مراسم با محدویت تعداد نفرات برگزار شود.
جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان گفت: در روستاها و بخش‌های شهرستان‌های درگیر کرونا هر نوع مراسمی که برگزار می‌شود باید بخشداران، فرماندهان کلانتری، دهیاران و بهیاران روستاها بر آن‌ها نظارت کنند تا با محدودیت نفرات برگزار شوند.
حبیبی تأکید کرد: تالارهای پذیرایی و هتل‌ها تا دو هفته آینده در شهرهای استان تعطیل است و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و تعزیرات حکومتی باید در این زمینه نظارت داشته باشند.
او افزود: با توجه به شیوع موج دوم بیماری کرونا، دو شعبه بانکی در استان تعطیل شده است و بیش از ۶۰کارمند بانکی به بیماری کرونا مبتلا شدند.
این مقام مسئول بیان کرد: باید دانشگاه علوم پزشکی آمار کارمندانی که به کرونا مبتلا شده اند را به صورت روزانه اعلام کند تا مردم آگاهی و احتیاط لازم را برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک داشته باشند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1415311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =