خدمات کشتارگاه‌های قزوین در روز عید قربان رایگان است

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: کشتار دام در روز عید قربان به صورت رایگان انجام می شود و با توجه به حضور ناظران ذبح شرعی و بازرسان در کشتارگاهها؛ سلامت عموم از بابت مصرف گوشت قربانی تضمین می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حمید زینالی، مدیر کل دامپزشکی استان قزوین در جلسه هماهنگی عید قربان که با حضور رؤسای ادارات ستادی اداره کل  دامپزشکی استان برگزار شد، گفت: با عنایت به شیوع بیماری کرونا و به منظور تامین سلامت حجاج محترم، عرضه دام زنده در سطح شهر و کشتار آن در روز عید قربان خارج از محیط کشتارگاه، ممنوع است.
زینالی تصریح کرد: طبق هماهنگی که با کشتارگاههای دام استان به عمل آمده کشتار دام در این روز به صورت رایگان انجام شده و با توجه به حضور ناظران ذبح شرعی و بازرسان بهداشت گوشت در کشتارگاهها؛ سلامت عموم از بابت مصرف گوشت قربانی تضمین می شود.
 او در بخش دیگری از صحبتهایش ازمکاتبه با ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین به منظور جلب همکاری نیروی انتظامی، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی برای ممنوعیت نقل و انتقال و عرضه دام در روز عید قربان در سطح شهرهای استان خبر داد و افزود: اماکنی که کشتار غیر مجاز دام خارج از محیط کشتارگاه و اقدام به عرضه دام در سطح شهرها کنند به مراجع قضایی معرفی می شوند.
مدیر کل دامپزشکی استان قزوین گفت: در روز عید قربان کشتارگاههای دام استان با حضور بازرسان بهداشتی دامپزشکی و ناظرین ذبح شرعی فعال بوده و امکان تحویل لاشه دام قربانی فراهم است و اکیپهای دامپزشکی نیز در محل ادارات دامپزشکی مستقر هستند که عموم مردم در سطح استان می تواند ضمن تماس با شماره تلفن ۴ رقمی ۱۵۱۲ از خدمات مشاوره ای بهداشتی کارشناسان درمجموعه دامپزشکی استان بهره مند شوند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1415313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =