آیت الله سبحانی گفت : نشریات باید نسبت به تمام ثابتات و قوانین اسلام معتقد باشند، نباید به عنوان نوآوری و آزادی بیان در ذهن مردم ایجاد شک و تردید نمایند و یا بر ضد صریح قرآن عمل کنند.

به گزارش خبرآنلاین از مرکز خبر حوزه، آیت الله سبحانی در دیدار رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت:

در ماهیت تبلیغ اسلامی محتوای چهارگانه آیه شریفه «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَى بِاللَّهِ حَسِیبًا»(الأحزاب:39) نهفته است ،نظام تبلیغاتی اعم از دفتر تبلیغات و سازمان تبیلغات باید محتوای رسالات الله را تبلیغ کنند. مبلغ واقعی اسلام غیر از خدا از هیچ کس نمی ترسد لذا باید مبلغان در پیش برد اهداف اسلامی سعی و تلاش خود را دوچندان کنند.

آیت الله سبحانی با انتقاد از هیت تحریریه مجلاتی نظیر نقد و نظر خاطرنشان کرد: هیئت تحریریه مجلات نظیر نقد و نظر باید به تمام معنی معتقد به اصول ثابت اسلام و تشیع باشند اگر گردانندگان این نشریات نسبت به ثابتات و قوانین اسلام شک و یا تردید در اذهان مردم ایجاد کنند ضد صریح آیه قرآن عمل کردند.

وی افزود: وَکَفَى بِاللَّهِ حَسِیبًا چتری است که بر سر همه مسئولین و نهادهای اسلامی گسترده شده و حساب گری همه کارها دردست خداست.گاهی مطالبی در آن به چاپ می رسد که مخالف صد درصد با اسلام است .

وی با اشاره به آزادی بیان و نوآوری گفت: نو آوری بسیار خوب است ولی باید در کنار قوانین کلی اسلام باشد آزادی قلم و بیان در تمام جهان یک چهار چوب دارد اگر این چهار چوب مخالف با اسلام عمل کرد آن ‌وقت معنایش این است که ما نه انقلاب کردیم و نه قانون اساسی ما برای مطبوعات شرایطی قرارداده است باید فکر نوعی را عرضه کنیم نه اینکه چیزی بگوییم که قبلا هم کشیش ها گفتند.

رییس موسسه تحقیقاتی امام صادق‌(ع) افزود: امروز غذای فکری ملت ها کتاب و رساله ها هستند چنانچه قرآن می فرماید «فَلْیَنْظُرِ الْإِنْسَانُ إِلَى طَعَامِهِ»(عبس:24) یک بیان ظاهری دارد که همان غذای ظاهری است و یک معنای دیگری دارد.

/62

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 141550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۹
    0 1
    من فراموش نمیکنم حق اقای سبحانی را که بر گردنم هست.....
  • ایام به کام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    سلام ، ضمن تقدیر از جناب سبحانی که در نیم قرن اخیر که نشان داده اند دغدغه‌های اسلام ناب را دارند اما این مسئله باید از پالایش علوم انسانی و دروس دانشگاهی شروع شود وقتی در تمام مراحل تحصیلیمخلوقات را طبیعی یاتمعرفی میکنند و نامی از خالق بمیان نمی آید نتیجه آن در تحلیل های دانش آموختگان در چنین مجلات و روزنامه ها نشان داده میشود، با سپاس بیکران ، ایام بکام ، رضا ایروانی افسر بازنشسته ارتش از شهریار