درام تاریخی «ما اعتقاد داشتیم» بیشترین بخت را در پنجاه و پنجمین دوره جوایز دیوید دی دوناتلو دارد که از آن به عنوان معادل ایتالیایی اسکار یاد می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، این فیلم که داستان اتحاد ایتالیا در سال 1861 را به تصویر می‌کشد، در 13 بخش نامزد دریافت جوایز دیوید دی دوناتلو است.

«ما اعتقاد داشتیم» به کارگردانی ماریو مارتونه اولین بار پارسال در بخش مسابقه جشنواره ونیز روی پرده رفت و پیش از صد و پنجاهمین سالگرد اتحاد ایتالیا در این کشور اکران شد.

این فیلم در حالی بیشترین تعداد نامزدی را به دست آورده که امسال 24 فیلم ایتالیایی حداقل در یک بخش بخت دریافت مهمترین جوایز سینمایی این کشور را دارند.

«ما اعتقاد داشتیم» یکی از چهار فیلمی است که در هر دو بخش بهترین فیلم و کارگردان نامزد شده است. مارتونه و جان‌کارلو دی کاتالدو در بخش بهترین فیلمنامه هم نامزد هستند و کارلو دگلی اسپوستی تهیه‌کننده «ما اعتقاد داشتیم»  هم در بخش خود نامزد شده، اما فیلم در هیچ یک از چهار بخش بازیگری نماینده ندارد.

«به جنوب خوش آمدید» به کارگردانی لوکا مینی‌یرو با نامزدی در 10 بخش شامل بهترین فیلم و کارگردان پس از «ما اعتقاد داشتیم» بیشترین نامزدی را کسب کرده است. این فیلم نسخه ایتالیایی فیلم فرانسوی بسیار موفق «به میان دهاتی‌ها خوش آمدید» است و در ایتالیا بیش از 50 میلیون دلار فروش داشته است.

«زندگی ما» دانیل لوچتی و «یک زندگی آرام» کلودیو کوپلینی دیگر فیلم‌هایی هستند که در هر دو بخش بهترین فیلم و کارگردان نامزد شده‌اند.

«قوی سیاه»‌ دارن آرونوفسکی، «زندگی پس از مرگ» کلینت ایستوود، «شبکه اجتماعی» دیوید فینچر و «آغاز» کریستوفر نولان نامزدهای جایزه بخش بهترین فیلم غیرایتالیایی هستند.

مراسم پنجاه و پنجمین دوره جوایز دیوید دی دوناتلو ششم مه (16 اردیبهشت) در رم برگزار و از شبکه RAI پخش می‌شود.

پارسال فیلم زندگی‌نامه‌ای «وینچره» به کارگردانی مارکو بلوکیو برنده هشت جایزه دیوید دی دوناتلو شد.

هالیوود ریپورتر / 7 آوریل

54

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 141570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =