تسهیلات ویژه سازمان سینمایی برای اکران در زمان کرونا/بلیت سینما از شنبه تا چهارشنبه نیم‎‎‎‎‎بها می‌شود

تعلق گرفتن فروش فیلم‌ها به مدت سه ماه به سینماها، کمک هزینه ۱۰۰ میلیونی، مشروط کردن اکران آنلاین، پرداخت قبض سینماها توسط سازمان سینمایی و نیم‌بها شدن بلیت‌ها از مصوبات یازدهمین جلسه کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این جلسه مقرر شد از تاریخ اول مرداد لغایت اول آبان ۹۹ برای کلیه فیلم‌های ایرانی که با تایید شورای صنفی نمایش به چرخه اکران وارد شده‌اند، درآمد فروش آن‌ها تماما به سینما تعلق ‌گیرد و در پایان اکران، معادل فروش خالص آنان از سوی سازمان سینمایی به شرکت پخش پرداخت ‌شود.

تک‌سانس‌ها یا اکران دوم از شمول این قاعده خارج خواهد بود.

همچنین به این فیلم‌ها یکصد میلیون تومان، کمک هزینه اکران تعلق ‌گیرد و برای دریافت وام ۴ درصدی، به میزان فروش و حداکثر تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان به صندوق کارآفرینی امید معرفی شوند و چنانچه فروش فیلمی از ۵۰۰ میلیون تومان بیشتر شد ۱۰۰ میلیون تومان دیگر نیز بصورت بلاعوض اعطاء شود.

در این جلسه مقرر شد به منظور کنترل ترافیک و ایجاد تعادل در بازارهای مکمل و تا تشکیل شورای صنفی نمایش آنلاین، ورود فیلم‌ها به اکران آنلاین مشروط به نمایش حداقل دو هفته در سینماهای کشور باشد مگر با موافقت شوای صنفی نمایش.

ضمناً اکران فیلم‌های خارجی صرفاً تا حدی باشد که به تشخیص ستاد کرونا، مخل سینمای ملی نباشد.

پرداخت قبض برق سینماهای فعال حاضر در اکران از ابتدای مرداد ماه به مدت سه ماه توسط سازمان سینمایی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

در این جلسه با اشاره به نامه رییس سازمان سینمایی به معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با رویکرد استمرار جریان تولید در سینمای کشور و جلوگیری از توقف آن، تثبیت اشتغال دست اندرکاران سینمایی، تقویت بازار سینمای ایران و جبران کاستی‌های بازار اکران مقرر شد جهت اجرایی شدن این بسته حمایت از هنرصنعت سینما پیگیری ویژه شود.

همچنین گزارشی از روند فعالیت سینماها در دوران کرونا ارائه شد که حسین انتظامی با تقدیر از مدیران و پرسنل سینماها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌های سینما بر ادامه این روند جهت حفظ سلامت مخاطبان سینما تاکید کرد.

در این جلسه بنا به پیشنهاد دبیر شورای صنفی نمایش مقرر شد سینماها از روز شنبه  تا چهارشنبه نیم بها باشد.

در یازدهمین جلسه کارگروه بررسی آسیب های کرونا در سینما که با حضور رییس سازمان سینمایی برگزار شد علاوه بر معاونان سازمان ، منوچهر شاهسواری، سید غلامرضا موسوی، محمود اربابی، مرتضی شایسته (دبیر شورای صنفی نمایش) و محمد قاصد اشرفی(رییس انجمن سینماداران) حاضر بودند.
 

«زن ها فرشته‌اند ۲»، «جهان با من برقص»، «خوب بد جلف ۲، ارتش سری» از جمله‌آثاری هستند که در حال حاضر در سینماهای سراسر کشور در حال نمایش هستند.

۲۵۸۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1415768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =