صیانت از جنگل‌ها و مراتع نیازمند عزم همگانی است

علی اصغر خانی نماینده شهرستانهای شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی صیانت از جنگل‌ها و مراتع را نیازمند عزم همگانی دانست و گفت: زندگی بدون نعمت منابع طبیعی دارای ارزش نیست لذا همه در حفظ آن مسئول هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان علی اصغر خانی نماینده شهرستانهای شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در دیداربا مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به میزبانی دفتر خود، ضمن تأکید بر لزوم توجه جدی به حفظ منابع طبیعی شهرستانهای شاهرود و میامی، ابراز کرد: نهادهای ذی‌ربط مانند منابع طبیعی می‌بایست از ظرفیت مردم در انجام پروژه‌های آبخیزداری به‌صورت مشارکتی استفاده کنند.
وی ابراز داشت: در برخورد با متصرفان اراضی ملی که اقدام به تصرف عدوانی و تخریب اراضی ملی می‌کنند هیچ‌گونه اغماضی نباید صورت گیرد.
رییس کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی و نماینده شهرستانهای شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی صیانت از جنگل‌ها و مراتع را نیازمند عزم همگانی دانست و تصریح کرد: منابع طبیعی نعمتی ارزشمندی که زندگی بدون آن ممکن نیست و در آموزه‌های دین مبین اسلام، تأکید فراوانی بر حفاظت و حراست از منابع طبیعی، درختان، آب‌وهوای پاک‌شده است.
خانی ضمن بیان اینکه شهرستان شاهرود چهار میلیون هکتار اراضی جنگلی و مرتعی دارد، افزود: با توجه به گستردگی وسعت اراضی ملی، می‌طلبد که در بحث بیابان زدایی کار و توسعه بیشتری انجام شود.
وی اضافه کرد با استفاده از ظرفیت دامداران و تعاونی‌های مرتع کاری طرح‌هایی همچون هلال‌های آبگیر، ایجاد فارو و کاشت بذور در مراتع در سطح شهرستان باهدف ثانویه واگذاری کارها به خود مردم در حال انجام است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1415803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =