آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از ۱۷میلیون نفر گذشت

همه گیری ویروس کرونا همچنان ادامه دارد و تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در دنیا از مرز ۱۷ میلیون تن عبور کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، تا به این لحظه ۱۷,۰۴۲,۸۷۳ تن مبتلا و ۶۶۶,۲۸۵  تن جان خود را از دست داده اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

آمریکا

علیرغم کاهش تعداد مبتلایان در چند روز اخیر وضعیت این کشور همچنان بحرانی است. در روز گذشته آمریکا ۶۴,۷۲۹ مورد ابتلا و ۱,۲۶۶ مورد فوت را ثبت کرد. همزمان شبکه NBC از پنهان‌کاری دولت آمریکا درباره آمار واقعی قربانیان کرونا در خانه‌های سالمندان این کشور افشاگری کرد. طبق این گزارش گفته شده که تعداد فوتی های خانه سالمندان در آمار رسمی درج نمی شود.

در خبری دیگر محبوبیت بالای فائوچی ترامپ را آزرده خاطر کرده است.  رئیس جمهوری آمریکا درواکنش به محبوبیت بالای آنتونی فائوچی رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا گفت: «هیچ کس من را دوست ندارد» به گزارش خبرگزاری رویترز، این اظهارات ترامپ در حالی مطرح شده که او تلاش می کند در نتیجه مدیریت ضعیف همه گیری کرونا به افزایش جایگاه خود نزد رای دهندگان و کسب حمایت آنها  کمک کند.ترامپ گفت: «شاید فقط به خاطر شخصیت من باشد»

فائوچی متخصص بیماری های عفونی در آمریکا از اعضای نیروی ویژه مقابله با ویروس کرونا و یکی از افراد بسیار معتمدد در دولت آمریکا است و بسیاری از آمریکایی ها به توصیه های او درباره چگونگی مراقبت از خود برای جلوگیری از آلوده شدن به ویروس کرونا گوش می کنند.

ترامپ از طرف دیگر به دلیل نحوه مدیریت کرونا با انتقادهای مواجه است که این امر خطر شکست او در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر در مقابل جو بایدن رقیب دموکراتش را تقویت کرده است.موضوع فائوچی در کنفرانس خبری جدید ترامپ مطرح شد و ترامپ در این کنفرانس بار دیگر از موضع خود درباره موثر بودن داروی هیدروکسی کلروکین (داروی مالاریا) برای مداوای ویروس کرونا دفاع کرد. ترامپ گفت فکر می کند این دارو در مراحل اولیه پیشرفت کرونا کارساز است.

اما بیشتر متخصصان سلامت عمومی می گویند هیدروکسی کلورکین نباید برای معالجه بیماران استفاده شود زیرا باعث بیماری های قلبی و دیگر مشکلات می شود.

همزمان جمهوری‌خواهان سنا که در لایحه محرک خودشان بودجه‌ای بابت رای‌گیری پستی و رای‌دهی پیش از موعد در دوران پاندمی کووید-۱۹ در نظر نگرفتند، با انتقاد دموکرات‌ها، مقام‌های انتخاباتی و گروه‌های فعال روبرو شدند. به گزارش هیل، با توجه به آنکه کمتر از ۱۰۰ روز تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی مانده است، این مقام‌ها نگرانند که بدون تزریق جدید اعتبار فدرال، مقام‌های ایالتی و محلی برای برگزاری امن و ایمن انتخابات که تضمین کند هر شهروند آمریکایی می‌تواند رای بدهد، با کسری بودجه مواجه شوند.

این نگرانی‌ها در شرایطی مطرح میشود که همه گیری کرونا روند اولیه انتخابات را دگرگون کرده و موجب شده است تا اکثر ایالتها رقابتهایشان را به تعویق بیندازند و نتایج در تعداد انگشت شماری از مناطق از جمله نیویورک، با افزایش رایگیری پستی به تاخیر افتاده است.  بنجامین هاولند، رئیس کمیسیون کمک به انتخابات که از سوی ترامپ گماشته شده است، سه‌شنبه گفت: این در بودجه هیچکس نیست. هیچکس بابت این پاندمی بودجه نگرفته است و شما می‌توانید ببینید که بودجه‌های ایالتی و محلی در حال کوچک شدن هستند. آنها بودجه‌ای برای این کار ندارند و قطعا این قرار است یک چالش باشد.

با شناسایی۳۱,۳۱۵  مورد ابتلای جدید شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در این کشور به ۴,۵۲۹,۶۵۸  تن افزایش یافته است. در شبانه روز گذشته نیز ۷۰۴ تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تلفات کلی این کشور به  ۱۵۲,۹۹۵ تن می رسد.

برزیل

به گزارش شینهوا، وزارت اقتصاد برزیل روز سه شنبه اعلام کرد که این کشور در نیمه اول سال جاری میلادی بیش از یک میلیون و ۱۹۸ هزار شغل رسمی را از دست داده است.

این رقم نتیجه ۶،۷۱۸،۲۷۶ مورد استخدام جدید و ۷،۹۱۶،۶۳۹ اخراج در مدت شش ماه به دلیل تأثیر ویروس کرونا بر بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین است. با این حال، بازار رسمی کار برزیل با کاهش ۱۶ درصدی اخراج ها و افزایش ۲۴ درصدی استخدام ها در ماه ژوئن در مقایسه با ماه مه پیشرفت کرد.بر اساس این گزارش، اقتصاد برزیل در ماه ژوئن با ۸۹۵،۴۶۰ مورد استخدام و ۹۰۶،۴۴۴ مورد اخراج از کار، ۱۰ هزار و ۹۸۴ شغل را از دست داد. این در حالی است که تعداد شغل های از دست رفته در ماه مه بالغ بر ۳۵۰،۳۰۳ مورد بود.

این کشور که با کانون ویروس کرونا در آمریکا لاتین تبدیل شده است در شبانه روز گذشته۱۴,۰۱۹  مورد جدید دیگر شناسایی کرده که با این حساب شمار کلی مبتلایان به ۲,۴۹۸,۶۶۸ می رسد. در ۲۴ ساعت گذشته هم ۱۵۸  تن جان خود را از دست دادند که شمار کلی تلفات را به۸۸,۷۹۲ نفر می رساند.

هند

 هند این روزها در بین کشورهای جهان بالاترین نرخ رشد ابتلا به ویروس کرونا ر ا دارد.در سه هفته اخیر تعداد مبتلایان به این ویروس دو برابر شده است. تاصبح امروز یک میلیون و ۵۳۱ هزار نفر از مردم این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تعداد قربانیان بیماری کووید ۱۹ نیز از ۳۴ هزار نفر فراتر رفته است.

هم اکنون به ازای هر هزار نفر ۱۲ آزمایش مرتبط با ویروس کرونا گرفته می‌شود.هر چند تعداد آزمایشات کرونا در این کشور در ماه‌های اخیر چندین برابر افرایش یافته است، اما کارشناسان معتقدند برای کنترل کرونا در هند پرجمعیت باید آزمایشات روزانه بیش از مقدار کنونی باشد.برخی از تحلیل گران نیز براین باور هستند که ویروس کرونا در حال کوچ کردن از پایتخت و شهرهای بسیار بزرگ هند به شهرهای کوچک و روستاها است، مناطقی که امکانات درمانی و بهداشتی اندکی دارند و با پیدا شدن سروکله کرونا مشکلات ساکنان شان دوچندان می‌شود.

با شناسایی۵۲,۲۴۹  مورد ابتلای جدید شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در این کشور به ۱,۵۸۴,۳۸۴  تن افزایش یافته است. در شبانه روز گذشته نیز ۷۷۹ تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تلفات کلی این کشور به  ۳۵,۰۰۳ تن می رسد.

روسیه
 

به گزارش خبرگزاری «تاس»، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه گزارش داد که تعداد مبتلایان به عفونت ویروس کرونا در این کشور طی یک روز گذشته ۵ هزار و ۴۷۵ نفر افزایش یافت و بدین ترتیب شمار کل افراد آلوده در روسیه به ۸۲۸ هزار و ۹۹۰ نفر رسید.

بر اساس این اطلاعات، تعداد بیماران مبتلا از قبل که طی ۲۴ ساعت گذشته از بیمارستان مرخص شدند، ۸ هزار و ۱۱۶ نفر است تا مجموع افراد درمان شده از عفونت کرونا در روسیه به ۶۲۰ هزار و ۳۳۳ نفر افزایش یابد. در شبانه روز گذشته ۱۶۹ تن نیز جان باختند که با این حساب شمار کلی تلفات به ۱۳,۶۷۳ می رسد.

همچنین برای هشتمین روز متوالی رشد روزانه ابتلا در روسیه از مرز ۷% فراتر نرفته است.

به گزارش شینهوا ، رئیس جمهوری روسیه نسبت به آغاز موج دوم کرونا در کشورش ابراز نگرانی کرده است. وی هشدار داده که همه باید تلاش کنند تا وضعیتی پیش نیاید که دوباره محدودیت ها در مورد کرونا در روسیه وضع شود.

مکزیک

به گزارش آناتولی، وزارت بهداشت مکزیک نیز از افزایش ۸۵۴ مورد جدید مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در طول یک روز گذشته خبر داد. مجموع کل قربانیان کرونا در این کشور به ۴۴ هزار و ۸۷۶ نفر رسیده است.همچنین با ابتلای ۷ هزار و ۲۰۸ تن دیگر، مجموع کل مبتلایان به کرونا در مکزیک به ۴۰۲ هزار و ۶۹۷ نفر افزایش یافته است.

تاکنون ۲۶۱ هزار و ۴۵۷ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور بهبود یافته‌اند.

اولین مورد ابتلا به کرونا در مکزیک روز ۲۸ فوریه و اولین مورد فوتی نیز ۱۹ مارس به ثبت رسید.

عربستان

به گزارش روزنامه عکاظ، وزارت بهداشت عربستان امروز چهارشنبه به موارد جدید ابتلا به کرونا در این کشور اشاره کرد. بر همین اساس طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۵۹ مورد جدید ابتلا به کرونا درعربستان شناسایی شده است که با احتساب موارد جدید، شمار مبتلایان در کشور به ۲۷۲ هزار و ۵۹۰ نفر افزایش یافت.همچنین مقامات بهداشتی سعودی به مرگ ۲۷ کرونایی دیگر  طی ساعات گذشته هم اشاره کردند.

وزارت بهداشت عربستان همچنین از وخامت وضع جسمانی ۲ هزار و ۶۳ کرونایی در این کشور خبر داد.مقامات بهداشتی سعودی به بهبودی ۲ هزار و ۹۴۵ کرونایی در عربستان طی ساعات گذشته اشاره کردند.

عراق

به گزارش واع، وزارت بهداشت عراق به جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در این کشور اشاره کرد.وزارت بهداشت عراق اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۹۶۸ نفر دیگر در عراق به کرونا مبتلا شده‌اند که با احتساب موارد جدید، شمار مبتلایان به کرونا در کشور عراق به ۱۱۸ هزار و ۳۰۰ نفر افزایش یافت.

همچنین وزارت بهداشت عراق از فوت ۶۸ نفر دیگر بر اثر کرونا طی ساعات گذشته در این کشور خبر داد تا شمار فوتی‌های ناشی از کرونا در عراق به ۴ هزار و ۶۰۳ نفر برسد.

در عراق طی ساعات گذشته، ۲ هزار و ۳۹۹ نفر دیگر از چنگال کرونا نجات پیدا کرده اند تا شمار بهبودیافتگان از کرونا در این کشور به ۸۳ هزار و ۴۶۱ نفر برسد. همچنین ۴۳۳ کرونایی هم در عراق در بخش مراقبت های ویژه به سر می برند و وضع مساعدی ندارند.

ایران
 

اما در ایران سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح آخرین آمارها گفت:  از دیروز تا امروز ۸ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۳۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۰۴ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۹۸ هزار و ۹۰۹ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۳۴۳ نفر رسید.

وی با بیان این که خوشبختانه تا کنون ۲۵۹ هزار و ۱۱۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، گفت:  ۴۰۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون دو میلیون و ۴۰۵ هزار و ۸۶۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استانهای تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان را در وضعیت قرمز و استانهای آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم  زا نیز در وضعیت هشدار اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

ترامپ برزیل به جنایت علیه بشریت متهم شد/ رکوردزنی تازه در ایران

۳۱۰۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1415869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =