عدم رعایت اصول بهداشتی توسط برخی صنوف در گیلان/ همراهی مردم برای ریشه‌کنی کرونا ضروری است

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ضرورت رعایت اصول بهداشتی توسط آحاد جامعه گفت: متاسفانه برخی مشاغل و مردم اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین از رشت : آبتین حیدرزاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیش از ۱۷ میلیون نفر در دنیا درگیر کرونا شدند اظهار داشت: تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از این بیماری روز به روز در حال افزایش است و اکثر نظام‌های بهداشتی جهان در حال تلاش برای کشف داروی مقابله با کرونا هستند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه کادر درمان این استان نیز بیش از ۵ ماه است که با این ویروس دست و پنجه نرم می‌کنند ابراز داشت: با توجه به سردی هوا در فصل پاییز و بروز انواع بیماری‌های فصلی همچون آنفلوانزا پیش‌بینی می‌شود با بروز بیماری‌های حاصل از کرونا نیز مواجه باشیم.

حیدرزاده با اشاره به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اجتماعی توسط مردم خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی مشاغل اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و همین باعث بروز مشکلاتی می‌شود از طرفی کد رهگیری که مشاغل برای آغاز فعالیت خود دریافت می‌کنند در واقع نوعی تعهد اخلاقی برای پایبندی به پروتکل‌های بهداشتی است.

 سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به تلاش کشورهای جهان برای کشف واکسن کرونا اشاره کرد و افزود: تاکنون داروی موثری برای مقابله با ویروس کرونا پیدا نشده زیرا در فرایند کشف این واکسن احتمال آزمون و خطا وجود دارد و میزان تاثیر داروهای موجود در این زمینه نیز اثبات نشده است.

وی با بیان اینکه با همراهی مردم و خیران حوزه سلامت استان گیلان توانستیم موج نخست این بیماری را در استان به خوبی پشت سر بگذاریم تصریح کرد: با توجه به اینکه در شرایط سخت تحریمی قرار داریم لذا برای مقابله با کرونا همچنان به حمایت، همراهی و کمک‌های مردمی نیاز داریم.

حیدرزاده با اشاره به اینکه مردم فهیم استان گیلان دارای سوابق درخشانی در بروز رفتارهای صحیح فرهنگی و اجتماعی هستند ابراز داشت: از مردم انتظار داریم که با رعایت اصول بهداشتی همچون شستشوی مداوم دست‌ها، زدن‌ ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در جهت مقابله و کنترل کرونا گام بردارند و در کشور نیز پیشرو باشند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را تضمین‌کننده سلامت مردم دانست و تصریح کرد: ناظران و بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با هر گونه تخلف در خصوص عدم رعایت آئین‌نامه های ابلاغی به‌شدت برخورد خواهند کرد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1417663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =