حال نیروهای حافظ صلح در بیروت وخیم گزارش شد

ایرنا نوشت: سخنگوی رسمی نیروهای حافظ صلح در لبنان از زخمی شدن شماری از نیروهای این گروه و آسیب دیدن یکی از کشتی های یونیفیل مستقر در بندر بیروت در انفجار روز سه شنبه این بندر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، "آندریا تیننی" سخنگوی رسمی نیروهای یونیفیل در بیانیه ای اعلام کرد در نتیجه انفجار  مهیب عصر سه شنبه در بیروت یکی از کشتی های یونیفیل مستقر در این بندر آسیب دیده و شماری از نیروهای حافظ صلح زخمی شده اند که حال برخی از آنها وخیم است.

"دیل کول" رئیس نیروهای یونیفیل نیز ضمن همدردی با مردم لبنان با دولت و مردم این کشور اعلام همبستگی و آمادگی این گروه را برای ارایه کمک ها و حمایت ها به لبنان اعلام کرد.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان(UNIFI) گروهی از نظامیان حافظ صلح هستند که بر اساس تصمیم سازمان ملل متحد در مارس ۱۹۷۸ به مرز لبنان و رژیم صهیونیستی اعزام شده‌اند تا عقب‌نشینی اسرائیل از لبنان را تأیید کند و به دولت لبنان کمک کند تا نفوذ خود را در منطقه سرزمینی خود افزایش دهد.

در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد محترقه واقع در بندر بیروت، عصر سه‌شنبه انفجار مهیبی رخ داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، صدای انفجار به قدری شدید بوده که در پایتخت و حومه شنیده شده است و نیروهای آتش‌نشانی و امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت لبنان تاکنون در پی این انفجار ۷۳ تن کشته و بیش از ۳۷۰۰ نفر زخمی شدند.

پیش‌تر «حسان دیاب» در پی وقوع انفجار در بندر بیروت و کشته و زخمی شدن  شماری از شهروندان لبنانی روز چهارشنبه را عزای عمومی در کشور اعلام کرد ، اما شورای عالی دفاع در جلسه فوق العاده شامگاه سه شنبه ، 3 روز را عزای عمومی در لبنان اعلام کرد و خواستار اعلام وضعیت اضطراری در لبنان شد. 

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1418192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =