۰ نفر
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹
شفاف سازی مالی صادرکنندگان ضروری است

ایرنا نوشت: معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه کشور با درآمدهای مالیاتی و ارز حاصل از صادرات اداره می‌شود، گفت: شفاف‌سازی مالی و همراهی اقتصادی از سوی صادرکنندگان لازم است.

مهدی صادقی نیارکی روز پنجشنبه پس از بازدید از کارخانه های فعال شهرک صنعتی بیلوردی هریس گفت: براساس تکالیف محوله وزارت صنعت، معدن و تجارت، مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی و همچنین فرایند پیشرفت عملیات اجرایی پروژه های ملی در جهت تسهیل و تسریع امور با جدیت و قوت دنبال می شود .

وی تاکید کرد: همه باید درشرایط ویژه کنونی، دست در دست هم بدهیم تا موضوعات اقتصادی و صنعتی را با موفقیت به پیش ببریم .

نیارکی درمورد ورق مورد نیاز واحدهای صنعتی جهت پوشش سوله گفت: این ورقها  تامین شده است و ظرفیت های مواد اولیه تولید باید دراختیار صنایع هم تراز یا پایین دستی قرارگیرد که در غیر اینصورت سهمیه تخطی کنندگان  قطع خواهد شد.

نیارکی از پیگیری روند پیشرفت فیزیکی طرح های صنعتی با همکاری و همراهی مسوولان استانی یاد کرد و گفت : در سال جهش تولید با هم افزایی و برنامه محوری در جهت افزایش ظرفیت تولید ، خود اتکایی و صادرات محوری محصولات حرکت می کنیم .

احمد محرم زاده نماینده مردم اهر و  هریس نیز در حاشیه این بازدید گفت: تعداد ۴۸ واحد دارای پروانه بهره برداری در شهرک صنعتی بیلوردی وجود دارد که از این تعداد ۳۵ واحد با اشتغالزایی یکهزار و ۲۰۰ نفر فعال است و ۱۳ واحد راکد و غیرفعال به جهت معوقات و بدهی های بانکی و نبود سرمایه در گردش در بلاتکیفی می باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه درصد بیکاری در شهرستان هریس از متوسط کشوری و استانی بیشتر و در حدود ۱۵.۱ درصد می‌باشد اگر این ۱۳ واحد شروع به فعالیت نمایند بیش از ۵۰۰ نفر مشغول به کار خواهند شد وکل اشتغال این شهرک صنعتی به ۱۷۰۰ نفر خواهد رسید.

محرم زاده ادامه داد: در شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی اهر هم ۴۰ واحد با اشتغال ۸۱۶ نفر فعالند که عمده مشکلات آنها هم نبود نقدینگی و مشکل دریافت تسهیلات است که بایستی نسبت به رفع آنها کارگروه های رفع موانع تولید شهرستان اهر و هریس فعال شوند.

علیرضا خاکپور فرماندار هریس هم عمده مشکلات شهرک صنعتی بیلوردی و ناحیه صنعتی زرنق و هریس را مشکل زمین های اوقافی عنوان کرد و گفت: برای توسعه شهرک صنعتی بیلوردی و ناحیه صنعتی زرنق و ایجاد ناحیه صنعتی در شهر هریس مشکل زمین داریم که متاسفانه اداره اوقاف مانع توسعه این شهرکها است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات شهرک های صنعتی شهرستان عدم برخورداری واحدها از معافیت های مالیاتی و مشوق ها ناشی از نبود دفاتر حسابداری استاندارد است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفر به شهرستان هریس از کارخانه تولید پکیج و فیلتر خودرو و مجتمع احداث تصفیه خانه در شهرک صنعتی بیلوردی بازدید کرد .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1418883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =