پارس توریسم نوشت:

تهمینه میلانی کارگردان مطرح سینمای ایران، در واکنش به برخورد تبعیض‌آمیز برنامه هفت، خواستار استعفای فریدون جیرانی از این برنامه شد.

 پیش از این قرار بود این کارگردان سینمای ایران در برنامه هفت حضور داشته باشد و به صورت زنده حرف‌های خود را با مخاطبان تلویزیونی بزند ولی مسعود ده‌نمکی شب گذشته جایگزین تهمینه میلانی شد.

 تهمینه میلانی در یادداشتی که در شماره روز شنبه شرق منتشر شده در واکنش به این اقدام برنامه هفت خواستار استعفای جیرانی شده است. برنامه هفت که اجرای آن را فریدون جیرانی برعهده دارد تاکنون با انتقادات تند کارگردانان مطرحی چون رخشان بنی‌اعتماد ،مسعود کیمیایی ،بیژن میرباقری و... مواجه شده است.

 میلانی در یادداشت خود نوشته که از پیش از عید قرار بوده در اولین برنامه هفت در سال جدید حضور داشته باشد تا این‌که یک روز پیش از تاریخ وعده داده شده ،یعنی در روز پنج شنبه 18 فروردین فریدون جیرانی به او اطلاع می‌دهد که مسوولان تلویزیون مسعود ده‌نمکی را جایگزین او کرده‌اند.

او نوشته است: «من همان‌جا به جیرانی پاسخ دادم که دود این سیاست‌های غلط هنری بی‌شک به چشم همه مردم ایران به وی‍ژه جامعه هنری مستقل می‌رود. وقتی آقای جیرانی به من گفت بدون تمایل قلبی ایشان، نام من از برنامه حذف شده است، از ایشان خواهش کردم برای احترام به سینمای ملی استعفا دهد.»

کارگردان فیلم‌های «دو زن» و «یکی از ما دو نفر» در بخش دیگری از یادداشت خود نوشته: «جالب است همه این اتفاق‌ها در شرایطی روی داده که 35 سینما در اختیار «اخراجی‌ها»ست و همه تیزرهای سینمایی و زیرنویس های تلویزیون به این فیلم اختصاص داده شده است، اما انگار این تبلیغات کافی نبوده است و تلاش شده تا کارگردان «اخراجی‌ها 3» در برنامه زنده هفت جایگزین من شوند و برای فیلم خود تبلیغ کنند.»

این کارگردان سینما در ادامه نوشته که این تنها قدم خلاف برای مطرح شدن این فیلم نیست که انجام شده است. ابتدا معلوم نیست که براساس کدام تصمیم ،سینما «ایران»  یکی از سینماهای نمایش دهنده «یکی از ما دو نفر» به سینماهای نمایش دهنده «اخراجی‌ها 3» اضافه شد. به دنبال پیگیری این وضعیت سازندگان «یکی از ما دو نفر» به شورای صنفی نمایش شکایت کردند که موضوع در حال بررسی است.

او در ادامه یادآور شده است: «با همه این پیگیری‌ها اما یک موضوع خیلی واضح است و آن هم این است که با همه این اجحاف‌ها ،استقبال مردم از فیلم «یکی از ما دو نفر» را کم نکرده و فیلم همچنان به خوبی فروش می‌کند.»

52144

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 141917

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۰
    0 0
    باشه حالا اونم استعفا میده؛ مثه اینکه تهیه کننده هستند ها
  • بدون نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۰
    0 0
    فیلمی که عنوان هنری بودن از آن حذف شده با این چیزها آبرو دار نمیشود.!
  • علی IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۰
    0 0
    بنده خدا دهنمکی توی برنامه می گفت که هیچ وهیچ حامی نداره.طفلکی چقدر تنهاست!
  • سینا IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۰
    0 0
    فعلا اوجب واجبات فروش بیشتر اخراجی هاست و لاغیر
  • فاطمه IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۱
    0 0
    دیگ به دیگ میگه روت سیاست.
  • حمید IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۴
    0 0
    خانوم میلانی شما کی هستی که دستور میدی؟