قوانین آمریکا برای مقابله با آتش‌سوزی در جنگل‌ها/ جریمه ۳۶میلیون دلاری یک نوجوان بخاطر سوزاندن جنگل

استادیار دانشگاه بویزی ایالات متحده آمریکا گفت: افراد معمولا برای تبدیل زمین، به زمین کشاورزی جنگل‌ها را می‌سوزانند. وقتی فقر وجود دارد و برخی افراد بیکار هستند، به صورت طبیعی این اتفاق رخ می‌دهد. افرادی که این کار را می‌کنند لزوما سودجو نیستند، گاهی به لحاظ اقتصادی مجبور به انجام اقداماتی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجتبی صادف استادیار دانشگاه بویزی در ادامه گفت: در آمریکا، در زمان‌های خاصی از سال که احتمال آتش‌سوزی بالاست، در برخی مناطق نمی‌توانید به هیچ شکلی آتش روشن کنید. همچنین اینجا اطلاع‌رسانی می‌شود و زمانی که آب‌وهوا شکلی است که قابلیت شروع و گسترش آتش وجود دارد، از روزهای قبل به مردم خبر می‌دهند. تابلوهایی هم در کنار خیابان هست که به شهروندان هشدار می‌دهد که اگر روزی آتش روشن کنید جریمه آن مممن است به بیش از ۴هزار دلار برسد.

او افزود:  یک پسر ۱۵ ساله در سال ۲۰۱۷ در جنگل‌های ارگان آمریکا مواد محترقه روشن می‌کند، آتشی که برای هفته‌ها سوخت و مشکلات فراوانی به وجود آورد. چراکه این جنگل‌ها تر بودند و سوخت زیادی در آن وجود دارد و سوختن آن مشکلات زیادی به وجود می‌آورد. به هر حال آن پسر ۱۵ ساله، ۳۶میلیون دلار جریمه شد و این پول به اداره جنگل‌های آمریکا، اداره راه ارگان، آتش‌نشانی و ... باید پرداخت شود. منظور من این است که وقتی فردی آتشی را به وجود می‌آورد در مقابل تمام پیامدهای آن مسئول است و بدون توجه به تغییراقلیم باید جریمه پرداخت کند؛ چراکه اگر جرقه اولیه روشن نشود، اصلا آتشی به وجود نمی‌آید.

مشروح گفت‌وگو خبرآنلاین با صادق را اینجا بخوانید.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1419202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =