پنج  طرح ملی استان سمنان تا پایان سال۹۹ بهره برداری می شود

رئیس سازمان، صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: پنج طرح صنعتی و معدنی پیشران و ملی این استان تا پایان سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،  علی تشنه دل با اعلام این خبر اظهار کرد: این پنج طرح صنعتی و معدنی در قالب پویش ملی " تولید – تداوم امید " و جز طرح های مهم و ملی استانی می باشد که با بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال ۸۵۰نفر در استان فراهم خواهد شد و برای راه اندازی کامل آنها حدود ۷۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری پیش بینی شده است.
وی تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در سالی که از سوی مقام معظم رهبری مزین به نام "جهش تولید" شده، نسبت به راه‌اندازی پویش "تولید ، تداوم امید" به منظور بهره‌برداری از ۲۰۰ طرح بزرگ پیشران ملی در بخش صنعت و معدن به ارزش ۱۷۰ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی مستقیم ۴۱ هزار نفر اقدام نموده است که در این بین ۵ طرح صنعتی و معدنی از استان سمنان می باشد.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به دستاوردها و پیامدهای این پویش ملی گفت: جهش تولید ، تکمیل زنجیره ارزش ، کاهش واردات ، افزایش صادرات ، فناوری بالا و توسعه مناطق کمتر برخوردار از مهمترین دستاوردها و پیامدهای بهره برداری از این طرح های استانی می باشد که تا پایان امسال به بهره برداری خواهند رسید.
علی تشنه دل افزود: شرکت پرشیا اروپا تولید کننده مس کاتدی یکی از طرح های پیشران و ملی استان می باشد که با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال ، ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰تن مس کاتدی را دارد که با راه اندازی این طرح زمینه اشتغال ۴۰ نفر ایجاد خواهد شد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شرکت گوهر سنگ کویر با ظرفیت تولید سالانه ۹۰۰تن کنسانتره مس سولفیدی با سرمایه‌گذاری حدود ۳۰۰ میلیارد ریال از دیگر طرح های مهم استان در این پویش می باشد که ۴۰نفر بطور مستقیم با راه اندازی این طرح مشغول به کار خواهند شد.
علی تشنه دل اظهار داشت: شرکت کویر جین  با ظرفیت تولید سالانه ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع پارچه های سیستم پنبه ای و الیاف مصنوعی با سرمایه گذاری حدود ۳هزار میلیارد ریال سومین طرح بزرگ و ملی استان می باشد که با راه اندازی این واحد زمینه اشتغال حدود ۲۷۳ نفر فراهم خواهد شد.
وی ادامه داد: واحد تولیدی راوندی تولید کننده انواع یخچال و فریزر از دیگر طرح های قابل افتتاح می باشد که با سرمایه گذاری بالغ بر ۳۵۰۰ میلیارد ریال ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار دستگاه انواع یخچال و فریزر را دارد که با راه اندازی این واحد ۴۰۰ نفر مشغول به کار خواهند شد.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: شرکت طب پلاستیک نوین پنجمین طرح ملی استان است که با سرمایه گذاری حدود ۶۰۰ میلیارد ریال ظرفیت تولید ۸ هزار تن ظروف پلی استایرن و پلی پروپیلن را خواهد داشت و با افتتاح این طرح ، زمینه اشتغال حدود ۱۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1419735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =