۰ نفر
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲
بیانیه پایانی کنفرانس حمایت از لبنان

ایرنا نوشت:کنفرانس جمع‌آوری کمک مالی به لبنان یکشنبه شب در بیانیه پایانی‌اش اعلام کرد که جامعه جهانی هرگز مردم لبنان را به حال خود رها نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در این بیانیه ضمن آمادگی مشارکت‌کنندگان برای حمایت از شکوفایی اقتصادی و مالی لبنان، اعلام شد که این مسأله نیازمند آن است که مقام‌های لبنانی سریعا به انجام اصلاحات متعهد باشند.

در بیانیه همچنین توافق شد که به لبنان برای پشت سرنهادن پیامدهای حادثه انفجار اسکله بیروت کمک کنند.

این بیانیه تأکید کرد که مشارکت‌کنندگان در این کنفرانس همچنین بر بسیج منابع مهم [مالی] در روزها و هفته‌های آینده توافق کردند.

در بیانیه پایانی کنفرانس جمع‌آوری کمک برای لبنان و مردم آن همچنین آمده است که توافق شد که کمک‌ها سریع، کافی و متناسب با نیازمندی‌های مردم لبنان باشد و این کمک‌ها مستقیما و با بالاترین درجه تأثیرگذاری و کارآمدی و شفافیت، مستقیما در اختیار مردم لبنان قرار گیرد.

در این بیانیه اعلام شد شرکت‌کنندگان به لبنان کمک‌ خواهند کرد که یک تحقیق بی طرفانه، معتبر و مستقل را در انفجار اسکله بندر بیروت که یک نیاز فوری است، انجام دهد.

شرکت‌کنندگان در این کنفرانس همچنین توافق کردند که کمک‌ها تحت نظارت سازمان ملل متحد باشد و مستقیما در اختیار مردم لبنان قرار گیرد.

این بیانیه به تعهدات و کمک‌هایی که مشارکت‌کنندگان در این کنفرانس متعهد به کمک به لبنان شده‌اند، هیچ اشاره‌ای نکرده است.

امیر قطر روز یکشنبه در کنفرانس بین‌المللی کمک به لبنان که به ابتکار پاریس به صورت مجازی برگزار شد از کمک ۵۰ میلیون دلاری کشورش به لبنان در پی انفجار اخیر بندر بیروت خبر داد.

کویت نیز از کمک ۳۰ میلیون دلاری برای حمایت از امنیت غذایی لبنان و نیز کمک‌های دیگری به ارزش ۱۱ میلیون دلار به لبنان خبر داد.

اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد، کمک‌های اضافی به مبلغ ۳۰ میلیون یورو در اختیار نهادهای سازمان ملل متحد و سازمان‌های غیر دولتی لبنانی برای کمک به مردم این کشور اختصاص داده است.

کنفرانس امروز پاریس بصورت مجازی با ابتکار عمل دولت فرانسه و با حضور نمایندگانی از سازمان ملل و ۳۶ کشور و نهاد بین‌المللی  برای بررسی رویدادها و اتفاقات اخیر بیروت و شرایط جاری در لبنان برگزار شد.

عصر سه‌شنبه گذشته در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش‌زا واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور آن که حاوی دو هزار و ۷۰۰ تن نیترات آمونیوم بود، رخ داد. و به دنبال آن  تاکنون ۱۵۸ نفر کشته و بالغ بر شش هزار نفر زخمی شدند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1419844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =