ارزیابی کاربران خبرآنلاین از بازگشت کوپن: اتفاق خوبی نیست

برخی از کاربران خبرآنلاین در واکنش به بازگشت کوپن به اقتصاد عنوان می‌کنند: «باید مسیرها را از حضور دلالان و مفت‌خورها پاک‌سازی کنیم نه اینکه اقتصاد را کوپنی کنیم.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجلس شورای اسلامی طرح ویژه‌ای را با هدف بازگرداندن کوپن به ساختار اقتصادی ایران در دستور کار بررسی دارد. این طرح در حالی بررسی می‌شود که رییس سازمان برنامه و بودجه صراحتا تاکید دارد زیرساخت لازم برای تخصیص کوپن فراهم نیست.

در این خصوص در نظرسنجی‌ای که در خبرگزاری خبرآنلاین درباره بازگشت کوپن به اقتصاد ایران منتشر شد، کاربران خبرآنلاین دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

«فیروزه» یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: «همان‌طور که در اوایل انقلاب شاهد بودیم، کوپنی کردن اقتصاد باعت گسترش فساد شد. حالا که دیگر فاجعه است گروه دیگری دلال به جون اقتصاد می افتد و همه را می برد. این بودجه باید صرف کمک منسجم و مستمر به اقشار آسیب‌پذیر و کم درآمد شود.»

کاربر دیگری عنوان کرد: «اگر باعث افزایش قیمت نشه، خوبه.»

یکی از کاربران خبرآنلاین متذکر شد: «وقتی توزیع غیرمستقیم یارانه‌ها و ارز 4200 تومانی این‌قدر فسادزاست، بهتر است حذف شود و کارت الکترونیک کوپنی دست همه مردم باشد تا خودشان مدیریت کنند.»

«علی» کاربر خبرآنلاین نوشت: «هر قدر قرعه‌کشی خودرو و عدم درج قیمت تو سایت‌ها راهکار بود، اینم هست.»

کاربری عنوان کرد: «این کارت مانند یارانه معیشتی برای همه مردم نیست. هدف، کاهش فساد نیست، هدف کاهش هزینه دولت برای کالاهای اساسی است و نتیجه آن، افزایش چند برابری قیمت کالاهای اساسی برای بیشتر مردم است.»

«محمد» کاربر دیگر خبرآنلاین متذکر شد: «تو رانندگی هم دنده عقب یکی از مهارت‌هایی است که باید امتحان بدی. اینم یک عقبگرد در اقتصاد هست.»

کاربری نوشت: «این هم از نمایندگان مجلس جدید! در حالی که همه کشورها به دنبال پیشرفت هستند، ما داریم 30 سال برمی‌گردیم به عقب. نکته مهمش اینه که 30 سال پیش یه وجدانی وجود داشت، باز کمتر اجناس کوپنی رو احتکار می‌کردن، ولی الان اگه بخواد کوپنی بشه، همون یه لقمه گوشت هم دیگه دست مردم نمی رسه. ضمنا چرا راه دور می‌روید. همین سال گذشته که دولت فقط گوشت و مرغ رو سهمیه‌ای کرده بود، دیدید که گوشت و مرغ ها سر از کجاها در آوردن.»

یکی از کاربران خبرآنلاین تاکید کرد: «باید مسیرها را از حضور دلالان و مفت‌خورها پاک‌سازی کنیم نه اینکه اقتصاد را کوپنی کنیم.»

223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1420007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =