۰ نفر
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
اجرای نمایشی تازه درباره کرونا

ایسنا نوشت: «فقط چهل روزه بودم» عنوان تازه‌ترین نمایش تالار سایه مجموعه تئاتر شهر است که از روز جمعه بیست و چهارم مرداد ماه میزبان مخاطبان خواهد بود.

نمایش «فقط چهل روزه بودم» به نویسندگی مسعود هاشمی نژاد و کارگردانی مسعود طیبی از روز جمعه بیست و چهارم مرداد ماه در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر اجرای خود را آغاز می‌کند.

مسعود طیبی کارگردان این اثر نمایشی با اشاره به ویژگی‌های این  تئاتر که با شرایطی متفاوت‌تر از اجرای جشنواره به صحنه می‌رود، توضیح داد: طی اجرای اول این اثر نمایشی در جشنواره و نیز اجرای دوم آن، نمایش براساس ساختار بازیگری «میکرواکتینگ» طراحی شده بود که در این شرایط، فضایی کاملاً سورئالیستی همراه با گسست زمان بر اجرا حاکم بود، اما برای دور سوم اجرای این نمایشنامه تغییرات عمده‌ای در اثر نمایشی به لحاظ تکنیک کارگردانی و بازی بازیگران اعمال کرده‌ام که می‌تواند برای تماشاگران یک تجربه متفاوت به حساب آید.

وی با اشاره به اینکه هنر و به ویژه تئاتر نمی‌تواند از زندگی اجتماعی و شرایط جامعه و تجربیات اجتماعی مردم کشور جدا باشد،‌ گفت: اجرای جدید این نمایش به لحاظ مفهومی مبتنی بر شرایط کنونی است که ایران و همه جهان تحت تاثیر اوج گیری بیماری کووید ۱۹ در شرایط قرنطینه، یک سبک زندگی متفاوت و جدید را تجربه می‌کنند. در این دیدگاه نمایشنامه «فقط چهل روزه بودم» به مضمونی کاملا شخصی و اجتماعی اشاره می‌کند که ذهن همه انسان‌ها را به خصوص این روزها درگیر کرده است.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1420816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =