پیش بینی برداشت ۹۳۰ هزار تن سیب‌ زمینی در همدان

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: پیش بینی ما این است که امسال بیش از ۹۳۰ هزار تن سیب‌ زمینی از اراضی استان برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ علی بایگانه در گفتگویی با اشاره به شروع برداشت سیب‌زمینی از مزارع استان همدان گفت: در ۲۰ هزار و ۸۸۰ هکتار از مزارع استان سیب‌زمینی کشت شده است که برآورد می‌شود امسال از این اراضی بیش از ۹۳ هزار تن محصول برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته از مزارع کشت سیب زمینی در همدان، ۸۹۸ هزار تن محصول برداشت شد.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه ۹۰۶۸ هکتار از سیب‌زمینی استان همدان تابستانه" است، اظهار داشت: استفاده از روش‌های جدید کشت محصولات زراعی برای کاهش مصرف آب همچون توسعه کشت نشائی یکی از روش‌های موثر در کاهش مصرف آب در بخش زراعت است که در کشت محصول خیار، چغندرقند و هندوانه درحال اجراست.

لازم به ذکر است، استان همدان سالانه در حوزه تولید «سیب زمینی» در کشور مطرح است و توانایی و دانش کشاورزان استان همدان سبب شده است که آنان کشت فرا استانی هم داشته باشند و انواع سیب زمینی خوراکی و بذری را به بازار مصرف و در موعد برسانند، از اواسط تیر  فصل برداشت محصول سیب زمینی در مزارع کشاورزی همدان آغاز می‌شود.

میانگین برداشت سیب زمینی همدان در هر هکتار ۴۰ تن از انواع ارقام خوارکی و بذری مانند "مارفونا، چیلی، آگریا، بامبا و ساتینا "است، سیب زمینی پاییزه با مشکلات کمتری در مقایسه با سیب‌زمینی تابستانه از نظر ماندگاری مواجه است، به‌طوری‌که در انبارهای سرد ممکن است چند سال بدون آنکه کیفیت اولیه آن تغییر کند، نگهداری شود، نود درصد کشت پائیزه سیب‌زمینی در شهرستان‌های رزن و کبودراهنگ استان همدان است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1421054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =