همایش عاشورائیان کهگیلویه و بویراحمد با حضور نماینده ولی فقیه

نماینده ولی فقیه با اشاره به این که نباید به بهانه شیوع بیماری کرونا کمترین کوتاهی در کهگیلویه و بویراحمد برای برپایی مجالس عزاداری محرم انجام شود تاکید کرد:رعایت کامل توصیه های بهداشتی در مراسمات الزامی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج؛ نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در همایش عاشورائیان استان که در یاسوج برگزار شد بیان کرد: قوانین و مقرراتی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری آیین های سوگواری ماه محرم امسال تعیین و به تمامی استان های  کشور ابلاغ شده که باید با جدیت در استان به آنها عمل شود.

آیت الله حسینی ادامه داد: نباید به بهانه شیوع بیماری کرونا کمترین کوتاهی در کهگیلویه و بویراحمد برای برپایی مجالس و محافل عزاداری امام حسین (ع) و  یاران باوفایش انجام شود.

امام جمعه یاسوتاکید کرد:  رعایت کامل توصیه های بهداشتی، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش از سوی مردم این استان در آیین های عزاداری ماه محرم امسال الزامی است.

وی افزود: زنده نگهداشتن نهضت خونین عاشورا و قیام تاریخی امام حسین (ع)  به منزله مبارزه با ظلم، ستم، فساد و بی‌ عدالتی است.

حسینی ادامه داد: ماه محرم یکی از پایه ‌های اصلی مذهب تشیع و جزو باورهای دینی ملت ایران و مسلمانان  جهان به ویژه شیعیان است.

وی ابراز داشت: مسلمانان و شیعیان در طول تاریخ از طریق برپایی مجالس و محافل سوگواری امام حسین (ع) ‌شناخته می شدند.

حسینی گفت: بنا به فرموده امام خمینی (ره) ملت ایران و مسلمانان جهان به ِویژه شیعیان هر چه دارند از ماه های  محرم و  صفر است.

وی اظهار داشت: بر همین اساس حیات دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی آنان وابسته به برگزاری آیین های عزاداری ماه محرم است.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین در نشست هم اندیشی دستگاه های استان در ارتباط با  برگزاری دهه ی اول محرم گفت: بقا دین و آل تشیع و باورهای دینی و اعتقادی ما ضامن نظام است، این فرهنگی را که گذشتگان ما به ارث گذاشته اند امروز باید حفظ شود، سرمایه‌گذاری ما در حوزه ی فرهنگی دینی همه مقدمه ای است برای طلوع عالم تاب و در هر شرایطی نباید آن را از دست داد.
آیت الله حسینی تاکید کرد: مجلس اباعبدالله الحسین مجلس ذکر است مجلس خدا است، محافل و مجالس ابا عبدالله باید باشکوه برگزار شود اما شرایط کرونایی بر ما تحمیل شده و کرونا در تمام بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به ما ضربه زده و نباید اقتصاد ما تعطیل شود، نباید ما در حوزه ی فرهنگی آسیب ببینیم و حوزه فرهنگی تعطیل شود.

وی در خصوص مراسمات عزاداری در استان بیان کرد: پایان محافل عزاداری در استان تا ساعت ۲۳:۳۰ باشد.

آیت الله حسینی ادامه داد: مشکلاتی که جهت فاصله گذاری وجود دارد تماشاگران است،فضاهایی را که جهت تماشا کردن عزاداری حضور می یابند فاصله گذاری باید رعایت بشود که هیئت ها می توانند صندلی گذاری کنند و فاصله گذاری را نیز رعایت نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان گفت: تصمیم نهایی چگونگی برگزاری مراسم عظیم تاسوعا و عاشورا نیز بعد از چند روز عزاداری تصمیم گرفته می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1421135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =