نقش‌ موثر صدا و سیما در پیشگیری از وقوع جرم

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: صدا و سیما در فرآیند پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی نقش موثری دارد و تولیدات رسانه تصویری یکی از بهترین و موثرترین ساز و کارها است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین قدرتی، رییس کل دادگستری استان قزوین در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین که با حضور مدیران قضایی و اجرایی استان برگزار شد، ضمن اشاره به نقش موثر صدا و سیما در فرآیند پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی، تولیدات رسانه تصویری را یکی از بهترین و موثرترین ساز و کار دانست و گفت: صدا و سیما تنها مکلف به آشنا کردن مردم با وظایف دستگاه های اجرایی نیست بلکه باید مردم را نسبت به حقوق و تکالیف دستگاه های اجرایی نیز آشنا کند.
قدرتی اظهار کرد: کلیه دستگاه های اجرایی استان مسائل و دغدغه های مرتبط با حوزه وظایف ذاتی خود را که صدا و سیما می تواند در فرآیند پیشگیری از بروز آنها نقش آفرینی کند،اعلام کرده تا براساس عناوین اعلامی، برنامه های مناسب با خرد جمعی تصویب و برای تولید و پخش آن اقدام شود.
در ادامه رییس کل دادگستری استان قزوین در راستای اجرای طرح برهم زدن محل های خرید و فروش اموال مسروقه و ساماندهی واحدهای معامله ضایعات در استان تاکید کرد: فرمانداری ها با همکاری شهرداری مکانی خارج از محدوده شهرها جهت استقرار واحدهای مجاز خرید و فروش ضایعات پیش بینی کنند.
رییس کل دادگستری استان قزوین در ادامه در راستای اجرای مفاد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، هر گونه کمک و مشارکت از سوی فرمانداران ، بخشداران و دهیاران به تغییر کاربری غیر قانونی اراضی و تصرف منابع طبیعی را تحت هر عنوانی، جرم دانست وافزود: مسئولان مربوطه در صورت کوتاهی در جلوگیری از تغییر کاربری ها خاطی محسوب و شریک در جرم بوده و تحت تعقیب قانون قرار می‌گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1421215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =