برگزاری مانور سراسری بازگشایی مدارس در گلستان/ طرح زوج و فرد به مدارس رسید

مانور سراسری بازگشایی مدارس امروز در گلستان برگزار شد و مدارس خود را برای سال تحصیلی پیش‌رو با شرایط مختلف کرونایی آماده کردند.

به گزارش خبرآنلاین از گرگان : مانور سراسری بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی پیش‌رو در استان گلستان ظهر امروز برگزار شد و مدارس سناریوهای مختلف برای شرایط کرونایی را مرور و خود را آماده میزبانی از دانش‌آموزان کردند.

سال تحصیلی پیش‌رو مانند سال گذشته تحت تأثیر کرونا خواهد بود و خانواده‌ها همچنان نگران سلامت فرزندان خود هستند. با این حال آموزش و پرورش نیز تمام تلاش خود را به کار گرفته تا ایمنی و سلامت دانش‌آموزان و کادر اجرایی مدارس حفظ شود.

احسان گوهری‌راد مدیرکل آموزش و پرورش استان در این باره گفته سناریوهای مختلفی برای بازگشایی مدارس تهیه شده و هدف و دغدغه اصلی سلامت دانش‌آموزان و همکاران است.

وی گفت: اگر وضعیت استان سفید باشد، کلاس‌های درس مانند گذشته به صورت حضوری برگزار می‌شود اما همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار خواهدداشت.

مدیرکل آموزشی و پرورش استان بیان داشت: در شرایط زرد نیمی از کلاس‌ها به صورت حضوری و نیمی به صورت مجازی آن هم در بستر شبکه شاد انجام خواهدشد. در این وضعیت به احتمال زیاد دانش‌آموزان به دو گروه تقسیم می‌شوند و روزهای زوج و فرد گروه‌های مختلف برای آموزش حضوری بر سر کلاس‌های درس خواهند آمد و دو روز پایانی هفته نیز آموزش‌ها به صورت مجازی است. سناریوی دیگر در این وضعیت این است که یک گروه از دانش‌آموزان یک هفته حضوری و هفته بعد غیرحضوری و بالعکس آموزش ببینند.

وی افزود: در صورتی که وضعیت استان قرمز باشد همه کلاس‌ها غیرحضوری خواهد بود و آموزش‌ها نیز در شبکه شاد و به صورت مجازی طراحی شده است.

گوهری‌راد گفت: خانواده‌ها نگران نباشند، ضدعفونی مستمر مدارس انجام خواهدشد و ناظر سلامت هم از سوی مرکز بهداشت نیز نظارت‌های خود را در این زمینه خواهدداشت. سرانه بهداشتی نیز به حساب همه مدارس واریز شده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه حدود ۱۴ هزار نفر از دانش‌آموزان استان در پایه‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی دسترسی به هیچگونه وسایل ارتباطی برای استفاده از آموزش‌های غیرحضوری را ندارند، گفت: برای این دسته از دانش‌آموزان محتواهای درسی آماده و بین آنان توزیع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از خانواده‌ها خواست تا برای ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس اقدام کنند تا بتوان برای سال تحصیلی پیش‌رو بهتر برنامه‌ریزی کرد.

وی درباره افزایش دانش‌آموزان در مدارس دولتی نسبت به سال‌های قبل گفت: بخشی از دانش‌آموزانی که در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کردند امسال برای ثبت نام در مدارس دولتی اقدام کردند. این مشکل برای پایه‌های اول ابتدایی، پایه اول متوسطه اول و دوم وجود ندارد و بیشتر برای میان پایه‌ها ممکن است کمی ما را دچار چالش کند که در این باره هم برنامه‌ریزی خواهیم کرد و در صورت نیاز برخی مدارس را دو نوبته می‌کنیم.

سال تحصیلی جدید با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از روز ۱۵ شهریورماه آغاز می‌شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1422025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    1 1
    آخه خبرآنلاین چطور خبرگذاری هستی که نظرات را انتشار نمیدی. این آقا اومده بدترین پیشنهاد را میده خب دانش آموز مریض چطور هم کلاسیش مریض نمیشه مگه همه چی ضد عفونی هست !!!!!!!!!!!!! همه را به کشتن بدید راحت تر هستید تا آرام آرام دخلشون را در بیارید.